Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Új híd épülhet a Dunán

Új híd épülhet a Dunán

Megjelent a közbeszerzési értesítőben a Mohácsi Duna-híd tervezésére kiírt pályázat.

Célegyesbe fordul a Duna legdélibb magyarországi hídjának tervezése: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. rendkívül szoros határidővel a héten írta ki a közbeszerzési pályázatot a Mohácsi Duna-híd kiviteli terveinek elkészítésére. Jelenleg a bajai a legdélibb híd a Duna magyarországi szakaszán, ám az új átkelő mintegy 30 kilométerrel délebbre épül meg Bajánál. Mohácson jelenleg kompközlekedéssel oldják meg az átkelést, s a nagy forgalom miatt a mohácsi hajók bonyolítják a legnagyobb forgalmat a Dunán.

Mohács, 2017. február 26.
Drónnal készült felvétel: a Duna partján összegyűlt tömeg a mohácsi busójárás negyedik napján, 2017. február 26-án.
MTI Fotó: Ruzsa István

A híd megépítését azonban nemcsak a helyi, hanem a jövőbeni tranzitforgalom is indokolhatja: a tervek szerint a híd szolgálja majd ki a Pécs és Szeged közötti gyorsforgalmi utat. Ennek érdekében a tervezőknek nemcsak a mintegy 240 méteres folyami hidat, hanem a hozzá kapcsolódó 27 kilométer hosszú úthálózatot is meg kell tervezniük. A kiírás szerint így a híd összekötné az M6/M60 autópályát az 51-es főúttal. Az M60-as autópálya már jelenleg is összeköti a várost Péccsel, míg a jövőben az M6-os folytatásával Eszéknél csatlakozhat a horvát autópálya-rendszerhez, ami felértékelheti a majdani Mohácsi Duna-híd szerepét.

A pályázóknak az engedélyezési és kiviteli terveket kell elkészíteniük, amikhez a szükséges építési és vízjogi engedélyeket is be kell szerezniük. A nagy munkára nagyon rövid határidőt adott a NIF Zr. A kiírás szerint pályázni 2019. január 17-éig lehet, a viszonylag rövid határidő azzal magyarázható, hogy a híd tervezésére korábban már indítottak egy közbeszerzési eljárást, ám azt idén nyáron visszavonták.