Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Új autópálya épülhet az Alföldön

Új autópálya épülhet az Alföldön

Egy hónappal meghosszabbította a leendő M8-as autópálya környezeti és kiviteli terveinek beadását a NIF Zrt.

A Nemzeti Infrastruktúra-fejélesztő Zrt. tervei szerint megépül az M8-as egy komolyabb szakasza Székesfehérvár, Dunaújváros és Kecskemét között – az európai közbeszerzési értesítő friss számából. Az M8-as egy rövid szakaszon létezik, ami nem más, mint a dunaújvárosi hídra felvezető útszakaszok a Duna két oldalán (nyitóképünkön a Pentele-híd). Az M8-as nyomvonalterv megtöri az autópálya-hálózat Budapest központúságát, már ha egyszer elkészül. Akkor az osztrák határtól egészen Szolnokig húzódna. A 8-as főút, Székesfehérvár és Szentgotthárd között húzódó szakaszait folyamatosan fejlesztik, megépültek a településeket elkerülő szakaszok, négy sávosították azt, így megemelték a utazási sebességet – ez a szakasz adja majd a gyorsforgalmi út nyugati végét.

A NIF Zrt. még áprilisban idén írta ki az M8-as folytatására a hatástanulmányok készítésére a pályázatot, amit elvileg október 26-ig, péntekig kellett volna beadni, ám a napokban a NIF újabb egy hónappal meghosszabbította a határidőt – ami arra utalhat, hogy a reménybeli tervezők még nem adták be a pályázatot. Az EU hivatalos közbeszerzési értesítőjében megjelent hirdetményből nem derül ki a halasztás oka, ám ez már nem az első hosszabbítás ennél a közbeszerzésnél.

A tervek szerint Székesfehérvártól egészen Kecskemétig vezetne az új nyomvonal, most a mintegy 100 kilométeres 2×2 sávos utat megtervezni kezdve a környezeti hatástanulmányon át az engedélyezési tervig. A NIF opcionálisan megrendelné a kiviteli terveket, ám ezt a részt a NFM utóda, a Innovációs és Technológia Minisztérium bármikor lefújhatja, ami a pályázókat elbizonytalaníthatja. Most még csak a korai tervezési fázisban van a projekt, így az építéséről és főleg annak finanszírozásról később döntenek. Nem kizárt, hogy azzal megvárják a 2020 után kezdődő uniós pályázati ciklust, ám ehhez is kész kiviteli tervekkel kellene már rendelkeznie NIF-nek.

Nyitókép: MTI Fotó/Ujvári Sándor