Szankciókat sürget az ukrán parlament két ellenzéki hírtévével szemben

Szankciókat sürget az ukrán parlament két ellenzéki hírtévével szemben

A kijevi törvényhozás a befolyásos Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanácshoz (RNBO) fordult, hogy vizsgálják meg a szankciók bevezetésének lehetőségét a 112 Ukrajina és a NewsOne televíziókkal szemben, a hírtévéket azzal vádolják, hogy Ukrajna-ellenes orosz propagandát terjesztenek.

A hét végén hatályba lépett határozatot a parlament egy, a honlapján megjelent lakossági petícióra alapozva hozta, amelyhez már összegyűlt 25 ezer aláírás, így azt a törvényhozásnak napirendjére kellett tűznie.

A határozatban a törvényhozás felsorolja a javasolt büntetőintézkedéseket, amelyek között szerepel a sugárzási engedély visszavonása is.

A két hírcsatornát többen azzal vádolják, hogy gyakorlatilag Viktor Medvedcsuk, Vlagyimir Putyin orosz elnök bizalmasának irányítása alatt állnak. Az ukrán oligarcha jelenleg az Ukrán választás elnevezésű társadalmi szervezet vezetője, 1998 és 2007 között az ukrán szociáldemokrata párt vezetője volt, Leonyid Kucsma államfősége alatt ő vezette az elnöki hivatalt.

A zn.ua ukrán hírportál szerint a 112 Ukrajina a nyáron került Medvedcsukhoz, azóta az addig többé-kevésbé kiegyensúlyozottan tájékoztató csatornán egyre többször kerül Medvedcsuk kedvező beállításban megemlítésre.

A NewsOne hírtévét már a kezdetek óta oroszbarátnak minősítik, vitaműsoraiban nagy számban szerepelnek meghívottként a Viktor Janukovics Oroszországba menekült volt ukrán elnök egykori hívei. Október 5-én Jevhen Murajev bejelentette, hogy eladta a tévécsatornát Tarasz Kozak parlamenti képviselőnek, aki a zn.ua szerint Medvedcsuk régi szövetségese.

MTI

Borítókép: Wikipedia.org