Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Öt érv, amiért 20,5 millió ember Bangkokba utazott tavaly

Egy voltam 2017-ben azok közül, akik világ legkedveltebb fővárosában jártak. Olcsó kaja, ladyboyok, Khao San Road. Miért érdemes még ezeken kívül Bangkokba utazni?

Megszakítás nélkül harmadszor is Bangkok lett a világ leglátogatottabb városa: a Mastercard Global Destination Cities Index becslése alapján a thai főváros 20,5 millió turistát vonzott 2017-ben. Úgy tűnik, idén összességében kilenc százalékkal többen érkeznek majd. Arra az elemzés nem tér ki, hogy miért pont Bangkok a legkeresettebb célpont, de minden bizonnyal igaz az a sztereotípia, hogy sokan sajnos csak a szexturizmus miatt keresik fel a várost.

Jó alap

Ha azonban nem ez, vagy nem kizárólag ez vonz valakit ebben a metropoliszban, akkor is érdemes néhány napot eltöltetni Bangkokban. Mi a várost elsősorban azoknak ajánljuk, akik még sosem jártak Ázsiában, de szeretnének megismerkedni ezzel az izgalmas földrésszel. Kezdő csomagnak kiváló, belekóstolhatunk a kultúrába, jókat lehet enni elképesztően olcsón, van egy csomó látnivaló meg érdekes ember. Megtanulhatunk alkudni, elővehetjük a legegyszerűbb angolunkat, hogy a legostobább taxis is megértse, hogy minket bizony nem tud átverni. Egy kis bangkoki előképzéssel, tapasztalatokkal bátran bele lehet vágni egy komolyabb vietnámi, kambodzsai vagy Srí Lanka-i hátizsákos kalandba.

1. A kaja

Tudtam előre, hogy a Bangkokban töltött öt napom egyik legmeghatározóbb élménye az ázsiai gasztronómia lesz. Ettem kifőzdében, étteremben, kóstoltam helyi thai lány családi receptje alapján készült ételt, mindenféle gyümölcsöt, édességet meg persze bogarakat is. És tényleg igaz, amit a sok gasztroblogger összehord, hogy pár száz forintból dugig ehetjük magunkat levessel meg tésztával. Az útszéli kifőzdékkel sem volt semmi gond, bár azt nem tudom, hogy a gondosan lehúzott fertőtlenítő pálinkáknak köszönhető-e, vagy mert tényleg nincs gáz ezekkel a kajákkal.

Thai Street Food in Bangkok with The Food Ranger – AUTHENTIC Local Tour! กินอาหารไทย4ภาคในหนึ่งวัน

Trevor James (The Food Ranger) and Mark Wiens go on a Thai street food tour in Bangkok! ►Subscribe to Trevor’s channel: https://www.youtube.com/user/thefoodranger ►Subscribe to Mark’s channel: http://bit.ly/MarkWiensSubscribe If you have one full day in Bangkok and want to go on an all out extreme Bangkok food tour to eat all four of the major Thai regional cuisines, this is the do-it-yourself food tour you want to take.

2. Úszó piac

Kihagyhatatlan, és talán az egyik legfontosabb élmény egy thai vízi piac. Mi a Taling Chan nevű kisebb piacot kerestük fel, ami tele volt helyi cuccokkal, olcsó kajákkal, mézédes gyümölcsökkel, friss kókusszal. Mehettünk volna a Kwai folyóhoz is a várostól kicsit távolabb, de olyan helyet akartunk látni, ahol talán kicsit kevesebb a turista és több a helyi néni. Ez összejött, a Taling Channal csak az a baj, hogy a negyedik helyi taxisnak tudtuk elmagyarázni, hova is tartunk.

3. Ladyboyok

A Soi Cowboy utcájába szilveszter este sétáltunk be, ez az egyik leghíresebb negyede Bangkoknak, ahol minden nemi identitás képviselteti magát. Mi is bevallottan azért mentünk ide, hogy lássunk valódi ladyboyokat. Ittunk egy sört, ettünk egy egészen elképesztően csípős zöld curryt, láttunk egy csomó fura embert, akikről nem mindig tudtuk biztosan, hogy hova kell őket sorolni. Azt hittük vicces lesz, valójában végtelenül szomorú látványt nyújtanak a 70 éves német férfiakat kísérő lányok vagy fiúk. Ettől még muszáj látni őket.

Soi Cowboy, Bangkok – My first trip! Low season 2017

Cheap Hotel prices: https://goo.gl/x7Ed3e Cheap Flights search: https://goo.gl/zxr5EX (Please consider using the above links to find the best prices for flights and hotels. They are affiliate links to jetradar and hotellook… both are search engines to find and compare the best prices across the internet.

4. Khao San Road és Patpong

A Khao San Road a hátizsákos amerikai meg francia egyetemisták kedvenc pöcegödre, filléres szállással és nagyon olcsó hasissal. Egyben a város legnagyobb piaca, amilyen ázsiai bizsut itt nem találsz, az nincs is. Mi itt szereztük be a kötelező elefántokat meg füstölőket az otthoniaknak, de a szándékosan kevés magunkkal vitt ruhakészletet is pár ezer forintból kiegészítettük. Gyakorolni lehet az alkudozás képességét, mi kipróbáltunk egy valódi thai masszázst is. Hasonló hely a Patpong is, ott igazán éjszaka élénkül meg a környék, zsúfoltabb az árusok rendszere, valamivel drágábbak is. Aki nem meri bevallani, de valójában a pingpong show, vagy más, színvonalas előadás miatt érkezett Bangkokba, az ezeken a helyeken hamar találkozhat egy sötét sikátorban valakivel, aki bevezeti egy koszos kocsmába. Nem szabad hinni neki, mert átverés, lehúzás az egész és undorító is.

5. Szobrok, buddhák, templomok

Legalább egy, de inkább két napot érdemes áldozni a Wat Phóra, azaz a fekvő Buddhára, a Királyi Palotára, a Wat Arunra, azaz a Hajnal Templomára és bármelyik random templomra, ami az utcán szembe jön. Rengeteg az aranyos, békés, buddhista szerzetes, akiket mindig mosolyogva bámultunk ezeken a helyeken. Ha a Wat Arunt vízen közelítjük meg, az egy külön, hatalmas élmény. Ajánlom a helyi BKK-hajónak megfelelő csatornajárót, tele helyi arcokkal, szerzetesekkel. Vicces, hogy egy megálló is körülbelül száz forintnak megfelelő bhat, ugyanennyit kell fizetnünk a kiabáló kalauznak, ha végigmegyünk az egész csatornán.

Travel in Bangkok : Temples Wat Arun, Wat Pho, Grand Palace (part 1)

This video is our part 1 of visiting Bangkok. We will be seeing the temple of Dawn (Wat Arun), the Reclining bouddha (Wat Pho) and the Grand palace. If you wanna see our part 2 : https://youtu.be/X9T1mOURYco We will be visiting the flower market, Asiatique Riverside market and Soi Cowboy.

+1: Jim Thompson House

Az eddig felsoroltakhoz csaptam hozzá ezt az eldugott házikót, amit egy amerikai selyemkészítő fickó épített fel igazi sziámi stílusban. Egy gyönyörű trópusi kertben, remek kis kávézóban lehet megpihenni, amíg a te csoportodra kerül a sor az idegenvezetés során. Ha valaki városnéző túrára indul, akkor jó kis kitérő a sok aranyszobor és templom után. Elképesztően kedves idegenvezetőkkel találkozhat itt az ember, ők beszélik a legjobban az angolt az egész városban.

Forrás: Wikipedia

Igen, egy csomó minden kimaradt a felsorolásból, például a China Town, amit tényleg nagyon hangulatos és eklektikus része a városnak, de meg kellett húzni az ötös listát hatnál. Meg amúgy is: ha valaki mindenképp kínai negyedbe akar menni, az repüljön még nyolc órát Pekingig.