Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Reagált a Wizz Air és a Ryanair a súlyos bírságra

Reagált a Wizz Air és a Ryanair a súlyos bírságra

Budapest Főváros Kormányhivatala 25 millió forintra büntette a légitársaságot a nyári súlyos mulasztások miatt. A cég vizsgálja a döntést.

Reagált a Wizz Air diszkont légitársaság a Budapest Főváros Kormányhivatal által hozott döntésre, melynek értelmében 25 millió forint megfizetésére kötelezték a céget az utasfelvétellel kapcsolatos súlyos mulasztások miatt. A légitársaság Zoom.hu-nak küldött közleményében megerősítették, hogy hivatalosan is értesültek a Kormányhivatal döntéséről, jelenleg részleteiben vizsgálják azt. Hozzátették, hogy szerintük a 2018. augusztus 2-án történt események

a légitársaságon kívül álló okokból következtek be,

ezzel együtt a Wizz Air és partnerei a vonatkozó törvények és szabályozásoknak megfelelően minden lehetséges lépést megtettek a minél gördülékenyebb működés érdekében. (A Kormányhivatal augusztus 2-án indította meg az eljárást a légitársaság ellen – a szerk.)

“A Wizz Air még egyszer őszintén elnézést kér minden érintett utastól” – zárják közleményüket, és hozzátették, mivel folyamatban lévő ügyről van szó, a társaság egyebekben nem kommentálja az esetet.

Az MTI beszámolója szerint a Miniszterelnökség korábban azt is közölte: a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait. A WizzAir több járatánál is előfordult, hogy nem tudtak elszállítani minden jeggyel rendelkező utast, mert nem fértek föl az adott gépre.

A Wizz Air mellett a Ryanair légitársaságot is megbírságolta a hivatal százmillió forintra. A Ryanairrel szemben a légitársaság sorozatos, a poggyászkezeléssel kapcsolatos incidensei miatt indított eljárást. A Ryanair Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járatain fordult többször is a nyáron, hogy túlsúlyra hivatkozva nem vitte el a légitársaság az utasok feladott poggyászát. Kérdéseinkre a Ryanair sajtóosztálya mindössze annyit közölt, hogy

határozottan nem értenek egyet Budapest Főváros Kormányhivatalának döntésével és utasították a cég ügyvédjeit, hogy fellebbezzék meg a bírságról szóló döntést.

A hivatal döntése egyébként még csak elsőfokú, nem jogerős.

Borítókép fotó: Wizz Air