Negyedmillióval kevesebb tévé-előfizető van, mint tavaly ilyenkor

Negyedmillióval kevesebb tévé-előfizető van, mint tavaly ilyenkor

Jelentősen csökkent a televízió-szolgáltatásra előfizetők száma Magyarországon az elmúlt egy évben – írja a G7 a KSH friss kiadványára hivatkozva.

2018 második negyedévében 3,69 millió előfizetést tartottak nyilván az országban, ami 130 ezerrel kevesebb az egy évvel korábbinál, és szinte hajszálpontosan negyedmillióval múlja alul a 2017 harmadik negyedévében mértet, amely az eddigi legmagasabb érték volt. Ebből jól látszik, hogy a csökkenés nem az elmúlt hónapok fejleménye, az még tavaly év végén indult, de mindenképpen érdekes fordulat a korábbi évek trendjeihez képest.

A lap szerint az előző év utolsó hónapjaiig folyamatosan nőtt a tévés előfizetések száma: míg 2015 elején csak 3,1 millió volt, tavaly ősszel már több mint 3,9.

Az elmúlt esztendő végén azonban hirtelen eltűnt a rendszerből bő 200 ezer előfizetés,

az idei első negyedévben pedig további 20 ezer.

Azt is megjegyzik, hogy az ágazat számára különösen rossz hír, hogy a lemorzsolódók nagy többsége korábban nem kizárólag tévészolgáltatásra fizetett elő, hanem úgynevezett triple-playre, azaz a tévé mellett egy csomagban vezetékes telefont és internetet is megrendeltek.

Érdekes kérdés, hogy az előfizetések számának változása hosszabb távon hat-e majd a hazai tévézési szokásokra. A Nielsen adatai szerint magyar lakosság kifejezetten sokat ül a televízió előtt, az elmúlt években rendre 4 óra 40 és 4 óra 45 perc között alakult az egy főre jutó átlagos napi tévénézési idő.