A BKV elárulta, mi történt a megrövidített busszal, ami kicsit szétszedte magát

A BKV elárulta, mi történt a megrövidített busszal, ami kicsit szétszedte magát

“Nem tört el a rúd, hanem a gázrugó fordult ki a menetéből” – közölte a BKV a Zoom.hu-val arról a Modulo 168d típusú buszról, amiről olyan képek láttak napvilágot, amiken úgy látszik, mintha eltört volna a csukló lengését csillapító rúd.

VEKE

“A csuklós Modulo buszok forgalomba helyezése óta ez volt az első ilyen meghibásodás. Kollégáink a hibát kijavították, az autóbusz újra üzemképes” – írja kérdéseinkre küldött válaszában a közlekedési vállalat.

A BKV egyik busza kicsit kettétépte magát

Egyedi megoldás

A meghibásodásról készült képeket a VEKE osztotta meg a Facebookon, a bejegyzésben emlékeztettek arra, hogy a buszokat a gyártó Ikarus Egyedi a prototípushoz képest rövidebbre vette, csökkent a középső tengely terhelése, ami miatt a buszok csuklója hajlamossá vált a kilengésre, ezért szerelték rájuk a csillapító rudakat. A VEKE szerint a csillapító nem bírta a terhelést, ezért “tört el”.

“A járművön található csillagkapcsolat egyedi megoldás, a lengések csillapítására szolgál” – írta válaszában a BKV a Zoom.hu-nak. A válaszból az egyértelműen következik, hogy a csukló kilengése problémás, és egyedi megoldást kívánt. Illetve feltételezhető, hogy a berendezés valóban nem bírta a terhelést, még ha a rúd nem is tört el, csak a gázrugó fordult ki a menetéből.

A konstrukcióhibásnak vélelmezett típus ügyében egy magánszemély feljelentést tett a rendőrségen közúti veszélyeztetés gyanújával, a Közlekedési Hatóság vizsgálódik az ügyben, beleértve azt is, hogyan kaphatott egyáltalán típusengedélyt a prototípushoz képest átalakított jármű.