Tele van a Sziget környéke taxis hiénákkal

Tele van a Sziget környéke taxis hiénákkal

A Hajógyári-sziget környéken akadnak olyan sárga autók, amelyeken semmilyen tarifatáblát nem látni. Az utazóközönség azért szép lassan, de tanul.

Nem árt észnél lenni, ha valaki a Szigetes buli után taxiba ül, és nem a hivatalos, szerződött partner autóit választja. Csütörtökön mi is hasonlóan jártunk, más társaság járműveit választottuk. Ez már önmagában sem teremtett könnyű helyzetet, miután a fesztivál környéki lezárások miatt hosszan kellett zarándokolni, mire a hívott autót „összeszedtük”,

bolyongás közben pedig úgy tűnt, az elmúlt évekhez képest vajmi keveset változott a taxihelyzet.

Abban semmi különleges nincs, hogy Sziget környékén bőven akad sárga autó a hajnali órákban. Az viszont már feltűnőbb, hogy a környék több utcájában, például a Ladik utcában olyan sárga autó is utasra várakozott, amelyik oldalán a kötelezően feltüntetendő tarifatáblának semmi nyoma nem volt. Aligha túlzóan rosszindulatú az a feltételezésünk, hogy az ilyen “taxik” sofőrjei nem a kilométerenként 300 forintos tarifáért fuvarozzák utasaikat.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke kérdésünkre annyit mondott, sajnos az ilyen nagy, turisták ezreit vonzó eseményre – és itt nem csak Szigetről van szó – szinte mindenki rárepül. Ilyenkor olyan “fuvarozók” is megjelennek, akik a vonatkozó taxisrendeleteket kijátsszák, nem tartják be. A hatóság feladata lenne, hogy a hiénákat kiszűrjék és eljárjanak velük szemben. Az sokszor esélytelen, hogy az engedélyeiket bevonják, miután az nincs is, ezek leginkább csak taxinak látszó autók. A hatóságoknak azonban lehetősége lenne, hogy a helyszínen leszereljék a rendszámot.

Metál hozzátette, a fesztivál látogatói ezen a téren sokkal tapasztaltabbak, mint korábban, a visszajelzések alapján érződik, hogy már a külföldiek is olyan társaságok kocsijait keresik, amelyet a szervezők ajánlanak, s közvetlenül a Sziget közelébe viszik az utasokat.

A fesztivál környéki taxis ellenőrzésekkel kapcsolatban kerestük a Budapesti Közlekedési Központot és az Innovációs és Technológiai Minisztériumot. Amint válaszolnak, frissítjük írásunkat.