A BKV gyártana buszt az Ikarus Egyedi helyett

A BKV gyártana buszt az Ikarus Egyedi helyett

A közlekedési vállalat évente néhány tucat új buszt tudna saját használatra legyártani.

Újraindítaná a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) a buszösszeszerelő részlegét azok után, hogy becsődölt a „magyar járműgyártó” szerepére kiválasztott Ikarus. A Népszava információi szerint a cég vezetése nemrégiben már levélben fordult a városvezetéshez, hogy újraindulhasson a korábban befagyasztott összeszerelő tevékenysége. Az értesülést a BKV nem kommentálta, a városháza pedig nem erősítette meg. A lap ugyanakkor úgy tudja, hogy a közlekedési vállalat évente néhány tucat új buszt tudna saját használatra legyártani. Ez ugyanakkor csak részben oldaná a BKV szükségleteit: a fővárosi járműflotta ugyanis súlyosan elöregedett.

A kormány egyébként még nem döntött arról, hogy mi lesz a sorsa a nemrég csődvédelmet kért, majd azon melegében kiemelt stratégiai vállalattá nyilvánított Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. (IEAG) sorsa, de minap ezzel kapcsolatos kérdésünkre Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a kormányinfón úgy fogalmazott: „magyar buszgyártást akarunk, de ebben eddig kudarcot vallottunk.”

A Közlekedési Hatóság vizsgálja a BKV-nál futó, megrövidített csuklós buszok engedélyeit

A Közlekedési Hatóság vizsgálja a BKV-nál futó, megrövidített csuklós buszok engedélyeit A rendőrség a Közlekedési Hatóságnak passzolta le azt a feljelentést, ami szerint az Ikarus EAG BKV-nál futó csuklós Modulói konstrukcióhibásak, veszélyesek, ezért kérdéses, rendelkeznek-e a szükséges engedélyekkel, és ha igen, szabályosan kapták-e meg őket.