Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Beyoncé és Jay-Z koncertje a bizonyíték: megtört házassággal is lehet dollármilliókat kaszálni

Beyoncé és Jay-Z koncertje a bizonyíték: megtört házassággal is lehet dollármilliókat kaszálni

Közel egy héttel ezelőtt a világ tizedik legnagyobb stadionjában Párizsban, 70 ezer őrjöngő nő, pár ezer meghatódott meleg, valamint egy maroknyi elhurcolt pasival az arcomban izgultuk végig a páros On The Run Tour kettőjét, a 2014 után Jay-Z megcsalásával igazivá szerkesztett tündérmesét, ami életem eddigi legjobb zenei élményét flegmán, kisujjból hajította rám.

What a time to be alive! – mondja a költő, és valóban. Három gyerekkel és 20 évnyi párkapcsolattal a hátuk mögött a popuniverzum fekete Bill Gates-e, Beyoncé Knowles-Carter, valamint rapper oldalbordája Shawn Corey Carter, alias Jay-Z Európába is elhozta minden idők leglátványosabb házassági drámáját. Én pedig állva zabáltam a Carters saga legújabb fejezetéből áradó giccset és a vélt, vagy valós realitást.

Liberté, Égalité, Beyoncé

Mondanám, hogy a két előadó csodálatos egyensúlyban készült a koncertre, de a hájp és az őrület a turné meghirdetésének első pillanatától kezdve egyedül csakis Beyoncénak szólt. Nem igazán lehet ezért bárkit hibáztatni, hiszen generációnként csak egyetlen olyan ember születik, aki akkora karizmával, profizmussal és hanggal van megáldva mint Queen B, legyen ez bármekkora fangirling. Az első pillanattól az utolsóig magára szegezett minden tekintetet, még úgy is, hogy én és még pár ezren csak a kivetítőn nézhettünk vele farkasszemet.

Fotó: Kevin Mazur/Getty Images For Parkwood Entertainment

Felmerült bennem a jogos kérdés: Jay mit keres itt egyáltalán? Megmutatja milyen ügyesen evezget felesége farvízén? Miért hozta egyáltalán magával Bey, főleg úgy, hogy ő lehet, de a rajongók még nem igazán tették túl magukat hűtlenségen – meg az ehhez kapcsolódó liftes csihipuhin, amiben B nővére próbálja lerúgni a csalfa rapper arcát – , és ami miatt már annyi megtört asszonyi könny lefolyt a Mississippin.

via GIPHY

A show indulásakor a két óriáskivetítőn megjelent a THIS IS REAL LIFE felirat, és pár zavarbaejtően intimre komponált bevágás kíséretében hirtelen megvilágosodtam.

Magánéleti problémákból dollármilliók

Egymást követték az elsőszülött Blue Ivy, az egyéves ikrek, Rumi és Sir sosem látott babafotói, megfejelve mindezt egy oltárnál megújított fogadalmmal és abban a pillanatban minden összeállt: a szívfájdalomból Bey oldalán a 2016-os Lemonade album, a bocsánatkérésből Jay-Z 4:44 című albumán rapszámok tucatja született, és a féltett magánéletből terápiás jellegű pénzcsináló vált. A végső feloldozás helyszínén pedig ott álltam én, hogy hozzájáruljak mindehhez.

Fotó: Kevin Mazur/Getty Images For Parkwood Entertainment

Na, de ez a felismerés vajon hagyott maga után rossz szájízt?

Egyáltalán nem. Hívhatjuk valóságnak, vagy felpompázott musicalnek, a profin meghangszerelt előadás és a hitelesen előadott érzelmek már az első öt percben mindenki tudatát meghatározták:

ők nem két celeb, akik egymásba szerettek, ők két szerelmes, akik történetesen világsztárok.

The gangster and the queen

A történet blockbustereket megszégyenítő íve szinte végigszántotta a stadiont és kezdetét vette egy olyan érzelmi hullámvasút, ami közel három órán át csavarta felváltva a szívemet, és az agyamat. A Holy Grail magasztossága tökéletes induló volt, ami után a ’03 Bonnie & Clyde, a Naughty Girl, csúcspontként pedig a Crazy in Love emlékeztetett minket szerelmük korai, hollywoodi sziruppal nyakon öntött időszakára.

A látvány Yoncé Coachellán nyújtott előadásának népszerűségét meglovagolva, élőzenekaros marching band stílusban, lebegő színpadokkal, valamint két külön kifutós megoldásban nyújtott vizuálorgazmust. Eddig a pontig pedig a páros ugyan az volt, mint 2014-ben. Ritmusában profin követték egymást a vággyal teli, pörgős és a szívet tépő érzelmes számok. A színpadon közösen eltöltött idő alatt pedig izzott a levegő a nyakában kilós fuksszal fellépő rapper és asszonykája között.

I’m a feminist

A második negyedre azonban megváltozott a légkör és a súlyos társadalmi kérdések elemi erővel robbanták szét az eddigi poptimizmust. A feketékkel szembeni rendőri visszaélések Amerikában (Formation, Story of O.J.), valamint a nőiség fontosságának üzenete (Run the world, Freedom) uralta a színpadot. A Flawless című számban felcsengő nigériai írónő, Chimamanda Ngozi Adichie – We should be all feminists című könyvének idézetét pedig még a kivetítőn is olvashatták a hívek, hogy tiszta legyen mindenki számára, ki is hordja otthon a nadrágot.

Fotó: Kevin Mazur/Getty Images For Parkwood Entertainment

Észre sem vettem és már át is úsztunk a vizuálisan is erős és érzelmeiben eget rengető Lemonade / 4:44 vonalra. Beyoncé egyedül, acapella énekelte a megcsalt nők himnuszait, kezdve a Resentment című számmal. A bőrökön libák, a Stade de France-ban néma csend. Innentől a Hold Up és a Sorry már csak fokozta mindannyiunk dühét és a királynővel együtt átélt csalódottságot.

Jöhetett hát a csalfa férj, aki elég viccesen csak akkor jutott nagyobb önálló szerephez a színapdon, amikor az eddigre kiábrándult nők tízezrei előtt kellett újra és újra bocsánatot kérnie Beyoncétól. Így a nagy fináléig a számokba rejtett mea culpáé volt a főszerep.

Egyszer nem elég átélni

A happy end persze borítékolható volt és az eredetileg Ed Sheerannel előadott Forever Young feldolgozás zárásként újra a rózsaszín ködig lőtte a Carter románcot. Összességében az egész olyan volt, mint egy minden érzékszervet túlterhelő 4D-s akciófilm, amit nem elég egyszer megnézni ahhoz, hogy minden árnyalatát felfedezhessük.

Fotó: Kevin Mazur/Getty Images For Parkwood Entertainment

És hogy ilyen volna az igazi élet? Az igaz szerelem? Nem tudom. De olyan jól szórakoztam, hogy igazából nem is érdekelt. Nekem bebizonyították: jelenleg nem létezik grandiózusabb duó a zeneiparban, mint Mr. és Mrs. Carter.

(Borítókép és a cikkben szereplő képek a cardiffi koncertről származnak: Kevin Mazur/Getty Images)