Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Újabb öt kötelezettségszegési eljárás indul Magyarország ellen

Újabb öt kötelezettségszegési eljárás indul Magyarország ellen

Az Európai Bizottság újabb öt terület miatt küldött felszólító levelet Magyarországnak.

  • Az EB kötelezettségszegési eljárást indított, amiért a magyar kormány kizárja a huzamos tartózkodási engedéllyel rendelkező unión kívüli országok állampolgárait az állatorvosi szakma gyakorlásának lehetőségéből. Levelük szerint a magyar jog nem teszi lehetővé az állatorvosi képesítéssel rendelkező nem uniós állampolgárok számára, hogy állatorvosként praktizáljanak Magyarországon, még azok sem gyakorolhatják a hivatásukat, akik Magyarországon szereztek diplomát.
  • Az EB továbbá hazánk mellett tizenhat tagállamnak küldött felszólító levelet, amiért azok nem adtak tájékoztatást az unión kívüli országok állampolgárai – kutatás, tanulmányok folytatása, gyakorlat, önkéntes szolgálat, diákcsereprogramok vagy oktatási projektek, és au-pair tevékenység céljából történő – beutazásának és tartózkodásának feltételeiről szóló irányelv teljes mértékű nemzeti jogszabályokba való átültetéséről.
  • A bizottság Magyarországnak és kilenc másik tagállam ellen indít kötelezettségszegési eljárást, amiért nem végezték el a TACHOnet rendszerhez való kapcsolódásra vonatkozó teszteket. A TACHOnet egyik fő célja az volt, hogy ellenőrizzék, hogy a különböző tagállamok nem állítanak-e ki két vagy több engedélyt ugyanazon gépjárművezetőnek. Bár a tagállamok csatlakoztak a rendszerhez, nem végezték el sikeresen az előzetes teszteket, amelyek kimutatták volna, hogy a kapcsolódás megfelel-e a műszaki követelményeknek.
  • A bizottság a tengeri közlekedéssel kapcsolatban is felszólító levelet küldött öt tagállamnak, köztük Magyarországnak, hogy feleljenek meg az uniós jogszabályokban foglalt adminisztratív felügyeleti kötelezettségeiknek, elleőrizzék például hogy a hajó felépítése, berendezése és üzemi irányítása megfelel-e a biztonsági szabályozásoknak. A bizottság indoklása szerint az öt tagállam nem végezte el a minőségirányítási rendszer előírt tanúsítását, ez hosszú távon negatív hatással lehet a hajózó flotta biztonságára és környezeti teljesítményére nézve.
  • Az ötödik terület a légi közlekedés biztonságát érintette, az EB arra szólította fel Magyarországot, hogy feleljen meg a légi járművek üzemben tartásához kapcsolódó műszaki követelményekre és igazgatási eljárásokra vonatkozó uniós szabályoknak. A rendelet részletes szabályokat határoz meg a repülőgépekkel, helikopterekkel, légballonokkal és vitorlázó repülőgépekkel végzett légi szállításra vonatkozóan, ideértve a valamely másik állam biztonsági felügyelete alá tartozó üzemben tartók légi járműveinek földi ellenőrzését is. Az Európai Bizottság leveléből kiderül, Magyarországon nem volt elegendő alkalmazott, hogy ellenőrizni tudják, hogy a szervezetekre, illetve a művelettípusokra alkalmazandó biztonsági követelmények teljesülnek-e.

Magyarországnak és az érintett tagállamoknak két hónapjuk van, hogy reagáljanak a felvetésekre, ellenkező esetben az Európai Bizottság indoklással ellátott vélemény küldéséről határozhat.