Foci VB 2018 Meccsek Hírek Csoportok
A csoport M Gy D V G+ G- P
Uruguay 3 3 0 0 5 0 9
Oroszország 3 2 0 1 8 4 6
Szaúd-Arábia 3 1 0 2 2 7 3
Egyiptom 3 0 0 3 2 6 0
B csoport M Gy D V G+ G- P
Spanyolország 3 1 2 0 6 5 5
Portugália 3 1 2 0 5 4 5
Irán 3 1 1 1 2 2 4
Marokkó 3 0 1 2 2 4 1
C csoport M Gy D V G+ G- P
Franciaország 3 2 1 0 3 1 7
Dánia 3 1 2 0 2 1 5
Peru 3 1 0 2 2 2 3
Ausztrália 3 0 1 2 2 5 1
D csoport M Gy D V G+ G- P
Horvátország 3 3 0 0 7 1 9
Argentína 3 1 1 1 3 5 4
Nigéria 3 1 0 2 3 4 3
Izland 3 0 1 2 2 5 1
E csoport M Gy D V G+ G- P
Brazília 3 2 1 0 5 1 7
Svájc 3 1 2 0 5 4 5
Szerbia 3 1 0 2 2 4 3
Costa Rica 3 0 1 2 2 5 1
F csoport M Gy D V G+ G- P
Svédország 3 2 0 1 5 2 6
Mexikó 3 2 0 1 3 4 6
Dél-Korea 3 1 0 2 3 3 3
Németország 3 1 0 2 2 4 3
G csoport M Gy D V G+ G- P
Belgium 3 3 0 0 9 2 9
Anglia 3 2 0 1 8 3 6
Tunézia 3 1 0 2 5 8 3
Panama 3 0 0 3 2 11 0
H csoport M Gy D V G+ G- P
Kolumbia 3 2 0 1 5 2 6
Japán 3 1 1 1 4 4 4
Szenegál 3 1 1 1 4 4 4
Lengyelország 3 1 0 2 2 5 3

Az Y generáció bezavar a cégek növekedésébe

Az Y generáció bezavar a cégek növekedésébe

Távolról sem annyira optimisták a cégvezetők a vállalataik növekedését illetően, mint amit közgazdasági elemzések előrevetítenek. Ennek több oka is van, amelyből az egyik a fogyasztói és a munkavállalói szerepbe egyre erősebben érkező Y generáció.

Derűlátóknak mondhatóak a cégvezetők vállalatuk idei növekedését illetően, de messze nem annyira, mint a világgazdasági folyamatokat elemző közgazdászok. A társaságok élén álló döntéshozók összességében valamivel 2 százalék alatti növekedést várnak a társaságaiktól, ez pedig jócskán elmarad az elemzők által várt globális növekedési ütemtől, amit 4-4,5 százalékra tesznek – derül ki a KPMG tanácsadó friss, 1300 cégvezető körében készített, nemzetközi felméréséből. (A kutatásban magyar vállalatvezetők nem szerepeltek.)

A két várakozás közötti eltérés három csomópont körül gyűlik össze. Ezek közül kettő ma már csaknem közhelyszerűnek mondható. A megkérdezett vezérigazgatók ugyanis arra mutatnak rá, hogy

a kiberbiztonság területén tapasztalható, és az automatizáció támasztotta kihívásokra választ kell találniuk.

Láthatóan tartanak ezektől a területektől, holott ma már egyre általánosabbnak mondhatóak ezek a témák és feladatok. A harmadik csomópont, ami miatt óvatosabbak a cégek irányítói, az már nem tűnik szokványos „érvnek”. Ez pedig a fogyasztók és a munkavállalók körében is zajló generációváltás. Mindkét körben növekszik az Y generációhoz tartozók (nagyjából az 1980-1994 között születettek) száma. Az ide soroltak egyre nagyobb arányt képviselnek a vásárlók és a munkavállalók csoportján belül is.

Az Y generációnak más a vásárlási rutinja

A vállalatok számára ez pedig megoldandó helyzet, miután ezen generáció a most élő rutinoktól eltérően dönt, és máshogy reagál egyes helyzetekre, lépésekre. A miérteket és a válaszokat pedig meg kell tanulniuk a növekedésüket tartani kívánó cégeknek. Mint ahogy meg kell tanulni a velük való kapcsolattartást fogyasztóként és munkavállalóként is. Fel kell ismerniük a cégeknek, hogy hogyan is illesszék be például ezen embereket a vállalati rendszerükbe – magyarázta a kutatás bemutatása kapcsán tartott sajtótájékoztatón Robert Stöllinger, a KPMG Magyarország vezérigazgatója.

A cégvezetők harmada azt gondolja, hogy az Y generáció miatt a cégüket át kell alakítani ennek a generációnak a befogadására és kiszolgálására.

Az IT-problémák részleteiről szólva hozzátette, hogy ezek a kérdések az utóbbi évekhez képest az előtérbe kerültek. Tavaly ugyanezen kutatásban ez a problémakör még csak az ötödik helyen állt, idén már második. Feltűnő, hogy

a vállalatvezetők körében igen alacsony, alig 50 százalék azok aránya, akik úgy vélik, hogy a társaságuk felkészült egy esetleges kibertámadásra.

Hamar elillanó bizalomtól tartanak

A kockázat nem is közvetlenül a megfelelő eszközök hiányából, vagy azok gyenge felkészítéséből fakad. A válaszadók szerint a valódi problémát az jelenti, hogy a társaság reputációja sérül, a bizalom csökkenése miatt az ügyfelek más cégekhez vándorolnak. Némileg ellentmondásnak tűnik, hogy ennek ellenére a kiberbiztonság ügye mégsem épült még be a felsővezetésekbe. Pedig ez nem úszható meg – vélik a KPMG részéről. Alapvető szükségletté válik, hogy a cég vezetése és a döntéshozók értsék ezeket kihívásokat, és megértsék az IT- és a kiberbiztonsági kérdésekre adott válaszokat.

A KPMG rámutat, hogy a cégvezetőknek ma már elsődleges feladata az érzékeny ügyféladatok védelme és a vállalat működését átszövő digitális megoldások, automatizáció alkalmazása.

Ha már automatizáció. Ezzel kapcsolatban a vállalati döntéshozók bizonytalanságait alapvetően az táplálja, hogy ezek új struktúrákat és új alapkövetelményeket támasztanak az alkalmazottakkal és velük szemben is, amire egyelőre nincsenek meg az egzakt válaszok. Szemükben ezért a robotizáció nem feltétlenül áldás és tisztán a hatékonyságnövelés egyik markáns lehetősége, hanem olyan kihívás, amelynek elég nehéznek érzik a megfelelést.