Évi 16 milliárdot költ reklámra a Szerencsejáték Zrt., leginkább kormányközeli cégekhez

Évi 16 milliárdot költ reklámra a Szerencsejáték Zrt., leginkább kormányközeli cégekhez

Az ország egyik legnagyobb hirdetője lett az állami tulajdonú Szerencsejáték Zrt., tavaly például 16,1 milliárd forintot szórtak ki csak hirdetésre úgy, hogy a cég lottó- és sorsjegymonopólium, így nincs igazi vetélytársa, másrészt pedig elvi szinten az ő kötelességük lenne felhívni a figyelmet a túlzott játékszenvedély káros hatásaira. Ehhez képest valószínűleg a hirdetéseknek is köszönhetően egyre többen szerencsejátékoznak az országban, ráadásul így a 2017-es 147 milliárd forintnyi haszonnak elreklámozták a 11 százalékát.

Persze nyilván nem véletlen, hiszen az állami cég ebből pumpálja korlátlanra a kormányközeli sajtó tárcáját: a cég Andy Vajna TV2-jénél költötte a legtöbbet, de sok ment a közmédiába, az Origóhoz, a Mészáros-féle Mediaworkshöz, a Habony-féle Lokálhoz vagy a szintén Vajnához tartozó Rádió1-hez is.

A G7 összehasonlításképp megnézte a 2013-as adatokat, akkor még az Orbánnal jóban lévő Simicska Lajos érdekeltségeihez került a legtöbb pénz, de még a mostanra teljesen a körön kívülre került RTL Klub is kapott hirdetést.