Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Újraindult az MKB Bank – több tízezret bukhat a figyelmetlen ügyfél

Újraindult az MKB Bank – több tízezret bukhat a figyelmetlen ügyfél

Legyen nagyon figyelmes, ha az MKB Banknál vezeti a számláját. A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó hitelintézet csütörtök reggelre végzett az informatikai rendszer több napig tartó fejlesztésével. Olvasóink visszajelzése szerint ez nem lett tökéletes, ugyanis nem minden adatot sikerült visszaállítani a számlatulajdonos által eredetileg megadott pozíciókba.

Az informatikai rendszer megújítása után akadt olyan olvasónk, aki csoportos beszedési megbízásainak történetét szerette volna megtekinteni, ellenőrizni. Ezeket nem találta meg, de ez még lehet a figyelmetlenség oka – vélte. Az már kevésbé, hogy akadt olyan a beszedési megbízások között, amelynek maximális összegét a bank egy forint híján 1 milliárdra állította be. Ezt persze gyorsan javította az ügyfél, de él benne a gyanú, hogy esetleg máshol is lehetnek ilyen “bug”-ok. Azaz, ha az MKB-nál vezeti a számláját, figyelmesen nézze végig adatait, hogy azok között valóban olyanok szerepeljenek, amit megadott vagy szeretne látni. Egymilliárdos levonásokat persze aligha indítanak a szolgáltatók, de egy komolyabb tartozás egyösszegű levonása így azért lehetővé válik. Ez pedig akár nagyon kellemetlen helyzetbe is hozhatja a számlatulajdonost, ha abban a hitben van, hogy az eredetileg megadott limitek működnek a számláján.

A hitelintézet már egy ideje kommunikálta, hogy szokatlanul hosszú időre leállna az informatikai rendszerének fejlesztése miatt. A munka miatt az MKB Bank több szolgáltatása is elérhetetlen volt. A leállás június 29. 17:45 és július 5 reggel nyolc óra között volt. Egy előzetes sajtótájékoztatón Hetényi Márk, az MKB vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az informatikai leállás időtartama alatt az MKB pénzügyi és befektetési szolgáltatásai – a bankkártya-szolgáltatás kivételével – sem személyesen, sem elektronikus csatornákon, sem a TeleBANKár ügyfélszolgálaton keresztül nem lesznek elérhetőek.

A történtekkel kapcsolatban kerestük az MKB Bankot is, nem sokkal fél öt előtt elküldték válaszukat. Arra a felvetésünkre, hogyan fordulhatott elő az általunk említett eset, konkrét választ nem kaptunk. Ezzel együtt közöljük válaszukat:

Figyelmébe ajánljuk az MKB Bank mai napon kiadott sajtóközleményét:

Megtörtént az MKB Bank digitális átállása. Az előzetes terveknek mindenben megfelelően, 2018. június 29. és július 5. között megtörtént az MKB Bank teljes körű digitális átállása. Az MKB Bank új digitális alaprendszeréhez kapcsolódó szolgáltatások a következő időszakban lépcsőzetesen épülnek be a pénzintézet napi, operatív működésébe. Valószínűsíthető, hogy az ügyfélérdeklődés növekedése miatt az MKB Bank kommunikációs csatornái a következő napokban, időlegesen, a megszokottnál nehezebben lesznek használhatóak. Az MKB Bank minden tőle telhetőt elkövet annak érdekében, hogy az ilyen nagyságrendű digitális rendszercserével együtt járó időszak a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel járjon ügyfelei részére.

Kérdésére válaszolva – fenti közleményünket – a következőkkel egészítjük ki:

A digitális átállás teljes folyamata és a most bevezetett új informatikai rendszer egyaránt garantálja az ügyfelek és adataik biztonságát. Az MKB Bank a beérkező valamennyi ügyfélpanaszt egyedileg vizsgálja és válaszolja meg. Az átállással kapcsolatos tudnivalókról az MKB Bank eddig is és a jövőben is részletes tájékoztatást biztosít ügyfelei részére.”