Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

A TV2-t viselte meg jobban a focivébé

A TV2-t viselte meg jobban a focivébé

Nézettségben többet veszítettek, mint az RTL Klub.

A nyár a kereskedelmi televíziók életében igazi uborkaszezon, de most a labdarúgó-világbajnokság egy hónapja alatt még sanyarúbb időszakot jelent. Az MMOnline az RTL / r-time / Nielsen Közönségmérés adatait vizsgálta, hogy a sportközvetítések által már részben érintett 24. hét, valamint az elmúlt két hét milyen hatással volt az év többi részében piacvezetőnek számító páros közönségarányára.

26. hét / 25. hét / 24. hét / 23. hét / 22.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek):

RTL Klub – 10,2% / 9,9% / 11,8% / 12,3% / 12,3%
TV2 – 5,3% / 5,3% / 6,7% / 10,2% / 11,8%

26. hét / 25. hét / 24. hét / 23. hét / 22.hét (heti teljes napos share, 18-49 évesek):

RTL Klub – 7,7% 7,2% / 8,6% / 9,2% / 8,7%
TV2 – 5,5% / 5,5% / 6,1% / 8,3/ 8,8%

Ezek alapján kiderül, hogy a

„18-49 éveseknél a három, meccsek által érintett hét főműsoridős share-átlaga az RTL Klub esetében 10,6 százalékot, a TV2-nél 5,7 százalékot tett ki. Ezt összevetve az utolsó focimentes héttel (23. hét), az RTL Klub esetében 1,7 százalékpontos, a TV2-nél 4,5 százalékpontos csökkenést látni.”

Az MMonline hozzáteszi, bár az RTL Klub jött ki joban a labdarúgó-világbajnokságból, mert nem vesztettek sok nézőt, a Híradó után három saját gyártást (Fókusz, Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest) vetítettek, az állandóságra törekedve, míg a TV2 a Tények után nem sugárzott új tartalmat: A hegyi doktor – Újra rendel című sorozat ugyan a TV2-n újnak számít, de a Duna Tv-n már régóta fut. A Pénzt vagy éveketből és az Ezek megőrültekből pedig ismétlést sugároznak.