Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

A paksi atomerőmű két év alatt 1,5 milliárdot áramoltatott a kormánymédiához

A paksi atomerőmű két év alatt 1,5 milliárdot áramoltatott a kormánymédiához

Két év alatt 2,2 milliárd forintot költött reklámra a paksi atomerőmű (az MVM Paksi Atomerőmű Zrt.), ebből bő 1,5 milliárd forint kormányközeli médiacégekhez folyt be – derül ki a szerződésekből, amiket az Átlátszó közadat-igénylésben kért ki.

2016-ban majd’ egymilliárdot költöttek

2016-ban az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. összesen 932,9 millió forintot költött reklámra, hirdetésre és promócióra. A 2016-os reklámköltések közel 60 százaléka, összesen 557,3 millió forint 12 kormányközeli médiacéghez került:

  • A Demokrata (Artamondo Kft.) 22,7 millió
  • a Magyar Hírlap (Rising Star Kft.) 2 millió
  • a Magyar Idők 92,2 millió
  • a Mediaworks 76,7 millió
  • az MMG (Lokál, 888.hu) 58,7 millió
  • az Odex 62 millió
  • az Origo 27,9 millió
  • a Pannon Lapok Társasága 60 millió
  • a Pesti Srácok (Insider Media Kft.) 16,7 millió
  • a Radio Plus Kft. 17,7 millió
  • a Ripost 43 millió
  • a TV2 pedig 77,7 millió forintot kapott.

Rajtuk kívül komolyabb összeget kapott még a Blikk (42,5 millió Ft), a Central Médiacsoport Zrt. (31 millió Ft), az Evomedia Kft. (42,4 millió Ft), a Klarwerbung Kft. (40,2 millió Ft), a Ringier Axel Springer Kft. (11 millió Ft), a Russmedia (19 millió Ft), a Trimedia Kft. (15,3 millió Ft), és az XT Media Kft. (23,5 millió Ft) is.

2017-ben 1,3 milliárdot költöttek

2017-ben az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. összesen 1,29 milliárd forint értékben kötött reklám, hirdetés és promóció tárgyú szerződéseket. A 2017-es reklámköltések 87 százaléka, összesen 1,12 milliárd forint ehhez a 15 kormányközeli médiacéghez került:

  • az Atmedia 35,7 millió
  • az Atmedia tulajdonában lévő MSC Kft. 77 millió
  • a Demokrata (Artamondo Kft.) 87,3 millió
  • az EchoTV 31,3 millió
  • a Figyelő (K4A Lapkiadó Kft.) 67,7 millió
  • a Magyar Hírlap (Rising Star Kft.) 43,5 millió
  • a Magyar Idők 42,6 millió
  • a Mediaworks 212 millió
  • az MMG (Lokál, 888.hu) 93,9 millió
  • az Origo (New Wave Media) 20,6 millió
  • a Pannon Lapok Társasága 83,2 millió
  • a Radio Plus Kft. 23,2 millió
  • a Ripost 71,5 millió
  • a SA Day Kft. 169,3 millió
  • a TV2 pedig 70,2 millió forintot kapott.

A 2017-es szerződéslistán két ellenzéki média is szerepel: az ATV 11,5 millió forintot, a Népszavát és a Vasárnapi Híreket kiadó XXI. század Média Kft. pedig 9,3 millió forintot kapott