Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Baj van, 150 millió forintért senki sem hajlandó megtervezni 13 balatoni vasútállomást

Baj van, 150 millió forintért senki sem hajlandó megtervezni 13 balatoni vasútállomást

Az első lépéseknél megbicsaklott a Dél-balatoni vasútállomások felújítása, az állomások tervezésére kiírt közbeszerzést ugyanis eredménytelennek nyilvánította az állami infrastruktúrafejlesztő cég (NIF Zrt.) – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből. Az indoklás szerint az állomások tervezésére az érvényben lévő támogatási szerződés értelmében összesen 150 millió forintot költhetnek el, ami nagyon karcsúnak bizonyult, a “forrást valamennyi ajánlattevő ajánlata lényegesen meghaladta”. A pénz 85 százaléka uniós kalapból jönne.

A feladat az állapotfelmérések elvégzése, a vázlattervek, engedélyezési tervek elkészítése, az építéshez szükséges engedélyek megszerzése, a kiviteli közbeszerzési eljárás lefolytatásához szükséges kiviteli tervek és a tenderdokumentációt elkészítése lett volna az alábbi állomásokra:

  • Balatonaliga,
  • Szabadisóstó,
  • Szabadifürdő,
  • Balatonszéplak,
  • Zamárdi,
  • Szántód-Kőröshegy,
  • Balatonföldvár,
  • Balatonszárszó,
  • Balatonszemes,
  • Balatonlelle,
  • Balatonboglár,
  • Bélatelep,
  • Balatonfenyves.

A Dél-balatoni (és a Kaposvár-Fonyód) vasútvonal felújítása egyébként épp nemrég készült el, június 14-én tartották a projektzáró ünnepséget a (felújításra váró) balatonboglári állomáson.

A vonal felújítását 73 milliárdból csinálta meg Mészáros Lőrinc R-Kord Kft-je, a a V-Híd Zrt. (amit épp most vesz meg Mészáros Lőrinc) és a Swietelsky Vasúttechnika Kft.