Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Trump megfenyegette Európát

Trump megfenyegette Európát

Az amerikai elnök június 22-én, pénteken megfenyegette Európát, hogy 20 százalékos vámot vet ki az Európai Unióból importált autókra, ha az európaiak nem bontják le gyorsan az amerikai termékeket sújtó vámokat és kereskedelmi akadályokat. Donald Trump a Twitteren közzétett üzenetében arra szólította fel az európai vállalatokat, hogy inkább az Egyesült Államokban gyártsák autóikat, ne az Európai Unióból exportálják azokat.

Az európai autógyártók árfolyama csökkent a fenyegetés elhangzása után: a Fiat Chrysler több mint 3 százalékos, a BMW 2 százalékos, a Daimler és a Volkswagen pedig 1 százalékos mínuszba került.

Az EU megtorló vámokat vezetett be

Az amerikai elnök fenyegetése éppen aznap hangzott el, amikor életbe léptek az amerikai termékekre kivetett európai védővámok, amelyeket az Egyesült Államok által bevezetett importvámokra válaszul fogadott el az Európai Bizottság. Az Európai Unió péntektől 25 százalékos védővámot vetett ki mintegy 2,8 milliárd eurónyi amerikai termékre, válaszul az acél- és alumíniumkivitelt sújtó új importvámokra. A megadóztatott amerikai termékek listáján egyebek mellett a mogyoróvaj, az áfonya és a narancslé is szerepel, megtalálhatók rajta mezőgazdasági termékek, számos vas- és acéláru, ruhák, ágyneműk, dohánytermékek, motorkerékpárok, jachtok, illetve a bourbon whiskey is.

Trump elnök május végén jelentette be, hogy az alumínium- és acéltermékekhez hasonlóan nemzetbiztonsági megfontolások miatt védővámmal sújthatják a külföldi járművek és alkatrészek importját is. Wilbur Ross kereskedelmi miniszter vizsgálatot indított annak feltárására, hogy a nagymértékű import nem tette-e tönkre a belföldi autógyártást, illetve az, hogy a belföldi autó- és autóalkatrészek gyártásának hanyatlása mennyire csökkentette az innovációt és az új technológiák alkalmazását. A határidő 2019 februárja, de Ross jelezte, hogy valószínűleg július végére, augusztusra lezárják a vizsgálatot.

 

(MTI)