Foci VB 2018 Meccsek Hírek Csoportok
A csoport M Gy D V G+ G- P
Oroszország 2 2 0 0 8 1 6
Uruguay 2 2 0 0 2 0 6
Egyiptom 2 0 0 2 1 4 0
Szaúd-Arábia 2 0 0 2 0 6 0
B csoport M Gy D V G+ G- P
Portugália 2 1 1 0 4 3 4
Spanyolország 2 1 1 0 4 3 4
Irán 2 1 0 1 1 1 3
Marokkó 2 0 0 2 0 2 0
C csoport M Gy D V G+ G- P
Franciaország 1 1 0 0 2 1 3
Dánia 1 1 0 0 1 0 3
Ausztrália 1 0 0 1 1 2 0
Peru 1 0 0 1 0 1 0
D csoport M Gy D V G+ G- P
Horvátország 1 1 0 0 2 0 3
Argentína 1 0 1 0 1 1 1
Izland 1 0 1 0 1 1 1
Nigéria 1 0 0 1 0 2 0
E csoport M Gy D V G+ G- P
Szerbia 1 1 0 0 1 0 3
Brazília 1 0 1 0 1 1 1
Svájc 1 0 1 0 1 1 1
Costa Rica 1 0 0 1 0 1 0
F csoport M Gy D V G+ G- P
Mexikó 1 1 0 0 1 0 3
Svédország 1 1 0 0 1 0 3
Németország 1 0 0 1 0 1 0
Dél-Korea 1 0 0 1 0 1 0
G csoport M Gy D V G+ G- P
Belgium 1 1 0 0 3 0 3
Anglia 1 1 0 0 2 1 3
Tunézia 1 0 0 1 1 2 0
Panama 1 0 0 1 0 3 0
H csoport M Gy D V G+ G- P
Japán 1 1 0 0 2 1 3
Szenegál 1 1 0 0 2 1 3
Kolumbia 1 0 0 1 1 2 0
Lengyelország 1 0 0 1 1 2 0

Már Törökországban is van rekorder alagút

Már Törökországban is van rekorder alagút

Átadták a forgalomnak Törökország északkeleti részében a világ második leghosszabb, 14,3 kilométeres, kétcsöves közúti alagútját szerdán – írta az Anadolu török állami hírügynökség.

Az Ovit-alagút Rize tartomány Ikizdere körzetét köti össze Erzurum tartomány Ispir körzetével, jelentősen lerövidítve az utat a fekete-tengeri és a kelet-anatóliai régió között a Pontuszi-hegységen keresztül. Az Ovit-hegyi átjárónál fúrt alagút a leghosszabb Törökországban.

A megnyitón Recep Tayyip Erdogan török államfő azt mondta: az Ovit-alagút nem mindennapi alkotás, stratégiai szerepet tölt be azáltal, hogy Európát a kaukázusi régión keresztül Közép-Ázsiához kapcsolja. Egyúttal rámutatott, hogy így könnyebbé válik a fekete-tengeri kikötők megközelítése, és a térség kereskedelmi forgalmában szemmel látható növekedés következik majd be. Erdogan beszédében emlékeztetett: az Ovit-alagút megnyitójára a június 24-ei előrehozott államfő- és parlamenti választás előestéjén került sor.

Egy átjáró kiépítése az Ovit-hegynél a miniszterelnöki hivatal Oszmán-kori archívumának tanúsága szerint már az Oszmán Birodalom 1880-as fejlesztési tervében szerepelt.

A 2640 méter magas hágón átvezető út 1930-ban készült el. Mivel azonban november és április között a sűrű hóesés és a lavinaveszély miatt mindig le kellett zárni, az alagút ötlete időről időre napirenden volt. A nyári időszakban naponta átlagosan 1135 jármű haladt keresztül a hágón.

A most átadott, átlagban csaknem 2100 méteres magasságban húzódó alagút alapkövét 2012. május 13-án rakták le. A projekt összköltsége 412 millió líra (mintegy 24,5 milliárd forint). Az alagútnak köszönhetően Ikizdere és Ispir között egész évben zavartalanul folyhat a közlekedés, a Rizét Erzurummal összekötő 250 kilométeres főút hossza pedig 200 kilométerre csökken.

Az Ovit-alagút nem sokáig viselheti a leghosszabb törökországi alagút címet, mert várhatóan 2019 őszén megnyílik a Trabzon és Gümüshane tartomány között – szintén a Pontuszi-hegységben – épülő Yeni Zigana-alagút, amely 14,5 kilométer hosszú lesz.

A leghosszabb kétcsöves közúti alagút, a Csungnansan-alagút Kínában található és 18,2 kilométer hosszú. A leghosszabb egycsöves közúti alagúttal Norvégia büszkélkedhet, a Laerdal-alagút hossza 24,5 kilométer. (MTI)