Az agyoncsapott szurikáta több embernek ugrik be, mint az új Jobbik-elnök

Az agyoncsapott szurikáta több embernek ugrik be, mint az új Jobbik-elnök

Az IDEA Intézet reprezentatív, Facebookon alapuló adatfelvétellel megmérte, hogy mennyire ismert a magyar társadalomban május két legfelkapottabb témája. Illetve azt is, hogy mi ezekről az emberek véleménye, írja a 24.hu.

A két ügy a Jobbik belső krízise és elnökválasztása, valamint a Kecskeméti Vadasparkban elpusztult szurikáta volt.

Ahogy várni lehetett

a szurikáta-gate-ről többen hallottak, mint a Jobbik belső balhéjáról.

A párt tisztújításáról is sokan tudtak, a megkérdezettek 78 százaléka, a kecskeméti kisemlős-tragédiáról viszont 92 százalék hallott. Úgy viszont súlyosabb az összevetés, hogy a Jobbik új elnökét, Sneider Tamás csak a megkérdezettek 45 százaléka találta el. A felmérésből az is kiderült, hogy a közvélekedés a legkevésbé a kisfiút találta vétkesnek a végzetes balesetben.

Böcskei Balázs, az IDEA Intézet igazgatója azt mondta, előzetesen azt feltételezték, hogy a közösségi média, így a Facebook-felhasználók jelentős része – már csak a kommentek, megosztások, üzenőfali megjelenések száma miatt is – „találkozott” az esettel. Ráadásul a szurikátaügyben nem csupán az állat elpusztulása, hanem annak etikai vonatkozásai is fókuszba kerültek. Az online térben zajló vitáknak is köszönhető, hogy az eredmények igazolták a várakozásokat: a szurikátaügyről több ember hallott, mint a Jobbik, a híreket heteken át domináló tisztújításáról.

Az IDEA Intézet a kutatás adatait közösségi média alapú kérdőív segítségével 2018. május 23-26. között vette fel az ország felnőtt népességét nem, életkor, iskolai végzettség és településtípus tekintetében reprezentáló 1000 fő megkérdezésével.