NASA: szerves vegyületeket találtak a Marson

Sajtótájékoztatón jelentette be csütörtökön a NASA, hogy a Curiosity marsjáró izgalmas felfedezéseket tett – írja az Independent. Vizsgálták a bolygó kőzeteit és atmoszféráját és arra jutottak, hogy volt valamilyen élet a Marson. Olyan szerves molekulákat találtak, amelyeket 3 milliárd éves, felszínhez közeli üledékes kőzetekben azonosítottak. Ezek a vegyületek tartalmaztak szenet, hidrogént és talán oxigén és nitrogént is.

Jelenleg a Mars alkalmatlan az életre, de évmilliárdokkal ezelőtt lehettek a bolygó felszínén bizonyos életformák.

Elemezték a Mars légkörét is és kiderült, hogy a metántartalmában ingadozások figyelhetők meg. Lehet, a metánt a marsi víz és a helyi kőzetek közti interakciók hozzák létre, de azt sem zárták ki a tudósok, hogy biológiai eredetű.

Thomas Zurbuchen, a NASA Tudományos Missziós Igazgatóságának munkatársa elmondta, hogy ezek a felfedezések azt jelentik, hogy folytatni kell az élet nyomai után való kutatást.