Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Kiakadt a közlekedési egyesület, hogy fel lehet vinni a biciklit a 4-es metróra

Kiakadt a közlekedési egyesület, hogy fel lehet vinni a biciklit a 4-es metróra

A közösségi közlekedés emberek, nem pedig más közlekedési eszközök szállítására való a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint. A Magyar Kerékpárosklub nem számít tömeges használatra.

„Igen! A beázásokat nem sikerült megszüntetni, az állomásokat az átadás óta nem sikerült letakarítani a dzsuvától, de a szubkultúrának lefeküdni, azt sikerült. Minden elismerésünk, jár a prémium. A felszínre ezek után akkor nem is kell majd kerékpársáv az emelkedők nélküli Bartók Bélára? Vagy legközelebb már a buszok és villamosok kitiltása jön? Ja nem, mert azokon is bicajokat kell majd szállítani.

Szép új világ. A közösségi közlekedés emberek, és nem más közlekedési eszközök szállítására való.

Az alapfeladatra kellene koncentrálni. Pont” – közölte Facebook-oldalán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE).

VEKE

Igen! A beázásokat nem sikerült megszüntetni, az állomásokat az átadás óta nem sikerült letakarítani a dzsuvától, de a szubkultúrának lefeküdni, azt sikerült. Minden elismerésünk, jár a prémium. A…

A szervezet azzal kapcsolatban háborodott fel, hogy az Index arról írt, júniustól várhatóan kerékpárt is lehet szállítani a 4-es metró szerelvényein. Az egyik kocsi végében lesz kijelölve a hely a bringások számára.

A Magyar Kerékpárosklub megkeresésünkre közölte, jó dolognak tartják, tömeges használatra ugyanakkor nem számítanak, de sokaknak megkönnyítheti a hosszú távú utazásokat, ha kerékpárral el lehet indulni, majd a metrózás után tovább tekerni. Akár egy defekt esetén is könnyebb így hazamenni.

Az 59-es villamosjáraton közlekedő, Tatra típusú szerelvényeken a kocsik végében kialakított kerékpárszállításra szolgáló helyre teszi biciklijét egy férfi Budapesten, a XII. kerületi Kiss Ferenc téren 2013. szeptember 16-án. MTI Fotó: Máthé Zoltán

„A klub régóta szorgalmazza a tömegközlekedés és kerékpározás kombinálásának fejlesztését, mert sok embert ösztönözhet arra, hogy a város számára is fenntarthatóbban közlekedjenek. A korábban bevezetett közösségi közlekedési szállítási lehetőségek (HÉV, Fogaskerekű, budai villamosok és troli) után jó tapasztalatokról hallottunk. Európa sok nagyvárosában már bevált gyakorlatról van szó” – tették hozzá.

Jelenleg a 4-es metrón kívül a HÉV-eken, a HÉV-pótló autóbuszokon, a 60-as villamoson (a fogaskerekű vasúton), a 65-ös, 65A és a 165-ös autóbuszon, a 77-es trolibuszon, az 56-os, az 56A, 59-es 59A, 59B és a 61-es villamoson lehet kerékpárt szállítani, valamint a dunai D11-es, D12-es és D14-es hajójáratokon.

Borítókép: Claudia Himmelreich/McClatchy DC/TNS via Getty Images