A BKV-nak nincsenek megfelelő spéci szerszámai a felújított 3-as metrókhoz

A BKV-nak nincsenek megfelelő spéci szerszámai a felújított 3-as metrókhoz

A felújított 3-as metrókhoz tartozó speciális szerszámok listája miatt módosították a szerződést, amit a BKK a felújítást végző orosz Metrovagonmassal kötött – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből.

Menet közben derült ki, milyen alkatrészeket építenek be

Az indoklás szerint lényegében az történt, hogy a Metrovagonmas csak a felújítandó szerelvények átvétele után tudta elvégezni a részletes állapotfelmérést, így csak ekkor derült ki, milyen alkatrészeket építenek be, és akkor készült el a végleges műszaki dokumentáció. Így

a felújítás tényleges elkezdése előtt azt sem tudták, pontosan milyen speciális szerszámok kellenek majd

a felújított szerelvények üzemeltetéséhez.

Ezért “szükségessé vált” hozzáigazítani a “járművek karbantartásához, a hibakereséshez, javításhoz, le- és felszereléshez, tároláshoz szükséges speciális eszközök, szerszámok” listáját az elkészült szerelvények “alkotórész” listájához.

Magyarul most, hogy már tudják, milyen alkatrészek vannak a felújított szerelvényekben, azt is tudják, milyen speciális szerszámok kellenek hozzájuk.

A szerszámlista változtatása miatt a felújítás nem lett drágább, még mindig 261 348 904 euróba (több mint 80 milliárd forintba) kerül.

Az oroszok sacc per kábé alapon futottak neki az egésznek

A szerződésmódosítás indoklása szerint az “elvi előzetes típusengedély” és a végleges típusengedély közt “jelentős eltérés tapasztalható”.

Magyarul az oroszok a felújítás előtt megsaccolták, hogyan, milyen alkatrészekkel újítják fel a szerelvényeket, de csak a felújítás közben döntötték el, a gyakorlatban hogyan végzik el a feladatot.

Mindez azt is jelenti, hogy a Metrovagonmas úgy nyerte meg a járművek felújítására kiírt tendert, hogy az előzetes elképzelések és az eredmény közt “jelentős eltérés tapasztalható”.