Az új Közgép 9 milliárdért épít utat a Mercedes gyárhoz

Az új Közgép 9 milliárdért épít utat a Mercedes gyárhoz

Az új Közgépként emlegetett Duna Aszfalt fogja 2×2 sávosra bővíteni Kecskeméten az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közti szakaszát – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből. A Duna Aszfalt 8,8 milliárd forintos ajánlattal vitte el a megbízást ötszereplős versenyben, a kikiáltási ár 7,7 milliárd forint volt.

A bővítésbe a következő tételek tartoznak:

  • 5,7 km hosszú 2×1 sávos útszakasz 2×2 sávosra történő bővítése,
  • 7 km egyesített szerviz- és kerékpárút (északi oldal),
  • 4,5 km földút (déli oldal),
  • 5 db turbó körforgalom (ebből 3 db új, 2 db esetében a meglévő egyszerű körforgalom kerül bővítésre)
  • 5 db kerékpárút feletti híd (ezek közül 4 db új, 1 db esetében pedig a meglévő kerül meghosszabbításra),
  • kapcsolódó közműlétesítési és -kiváltási munkák megvalósítása.

A fentieket megelőzően a Duna Aszfalt dolga lesz engedélyezési terv készítése és a szükséges jóváhagyások, hozzájárulások, engedélyek beszerzése az egyesített szerviz- és kerékpárút, valamint a földút bizonyos szakaszai, továbbá az egyik műtárgy vonatkozásában. Továbbá kiviteli tervek készítése a teljes megvalósítandó létesítményre, közműtervekkel együtt, beleértve a közművek megvalósításához szükséges összes jóváhagyás, hozzájárulás, engedély beszerzését.

A megbízásban benne van biankó feladatként minden egyéb, a projekt megvalósításához szükséges munka.

Az új Közgép

A Duna Aszfalt Mészáros Lőrinc felcsúti hipervállalkozó üzlettársa, Szíjj László érdekeltsége. Mióta Simicska Lajos építőcége, a Közgépe valahogy nem tud nyerni az állami közbeszerzéseken (lásd még G-nap), csak úgy záporoznak a megbízások a Duna Aszfaltra, a céget ezért szokás új Közgépként emlegetni.

Mészáros üzlettársa építi az M4-es gyorsforgalmit 26 milliárdért