Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

A UPC direkt elszabotált 38 ezer telefonhívást

A UPC direkt elszabotált 38 ezer telefonhívást

A médiahatóság (NMHH) az alapvető európai uniós és hazai jogszabályok súlyos és tudatos megsértése miatt 48 millió forint bírságot szabott ki a UPC-re. Az NMHH szerint a szolgáltató közel két hónapon át ellehetetlenítette egy másik szolgáltató elérhetőségét.

Egy vita miatt egyszerűen letiltották az OLS-es számokat

2017. július 25-e és szeptember 18-a között, közel két hónapon keresztül a UPC saját vezetékes és mobiltelefon előfizetői számára nem biztosította az OLS saját számainak, illetve a szolgáltatóhoz máshonnan áthordozott hívószámok elérését, azaz

az OLS előfizetői elérhetetlenek voltak a vizsgált időszakban a UPC előfizetői számára.

Emellett a számhordozás rendszerének működési sajátosságai miatt a UPC előfizetőinek egy kisebb része (kb. 5 százaléka) ebben az időszakban nem tudta hívni azokat az előfizetőket sem, akik hívószámukat az OLS-től hordozták más szolgáltatóhoz. Súlyosbította a kialakult helyzetet az is, hogy a UPC a hozzá forduló előfizetőket, őket szándékosan félretájékoztatva, a másik szolgáltató ügyfélszolgálatára irányította, arra hivatkozva, miszerint a hiba az OLS hálózatában adódik. Ezzel szemben a vizsgálat feltárta, hogy a sikertelen hívásokat nem hálózati hiba okozta, hanem

a UPC saját maga tiltotta le az OLS-előfizetők elérését egy, az OLS-el nem rendezett egyéb elszámolási vita miatt.

Az NMHH szerint a UPC hozzávetőleg 22 ezer telefonszám elérhetőségét nem – vagy legalábbis nem teljes körűen – biztosította, több mint 38 ezer hívás sikertelen volt, ami összesen több mint 4 ezer UPC-előfizetőt érintett.

A UPC-nek kötbért kell fizetnie az érintett előfizetőknek

A UPC a késedelmes hibaelhárításért nem fizetett kötbért az előfizetőinek – ami egyébként jogszabályi kötelezettsége lett volna az érintett előfizetők kérése nélkül is –, ráadásul

az érintett számok között több olyan is volt, melyek közintézményekhez tartoztak,

elérhetőségük sok előfizető számára kiemelten fontos lett volna társadalmi szerepük és jelentőségük miatt (önkormányzat, idősek otthona, háziorvosi rendelő).

Az NMHH az eljárás nyomán csak azon 31 előfizető vonatkozásában kötelezhette a UPC-t a hiba késedelmes elhárítása miatti kötbérfizetési kötelezettségének teljesítésére, ahol a UPC a hiba bejelentőjét be tudta azonosítani, mivel a bejelentésben az OLS mint érintett szolgáltató szerepelt. Az NMHH felhívja ugyanakkor valamennyi érintett UPC-előfizető figyelmét, hogy ha a fent megjelölt időszakban sikertelenül próbáltak hívni az OLS hálózatában lévő vagy onnan elhordozott számot, és ezzel kapcsolatban a UPC felé hibabejelentést tettek (kizárólag ebben az esetben), de a szolgáltató részükre kötbért nem fizetett, ezt mindenképpen jelezzék a szolgáltatónak.