Foci VB 2018 Meccsek Hírek Csoportok
A csoport M Gy D V G+ G- P
Oroszország 2 2 0 0 8 1 6
Uruguay 2 2 0 0 2 0 6
Egyiptom 2 0 0 2 1 4 0
Szaúd-Arábia 2 0 0 2 0 6 0
B csoport M Gy D V G+ G- P
Portugália 2 1 1 0 4 3 4
Spanyolország 2 1 1 0 4 3 4
Irán 2 1 0 1 1 1 3
Marokkó 2 0 0 2 0 2 0
C csoport M Gy D V G+ G- P
Franciaország 2 2 0 0 3 1 6
Dánia 2 1 1 0 2 1 4
Ausztrália 2 0 1 1 2 3 1
Peru 2 0 0 2 0 2 0
D csoport M Gy D V G+ G- P
Horvátország 2 2 0 0 5 0 6
Izland 1 0 1 0 1 1 1
Argentína 2 0 1 1 1 4 1
Nigéria 1 0 0 1 0 2 0
E csoport M Gy D V G+ G- P
Szerbia 1 1 0 0 1 0 3
Brazília 1 0 1 0 1 1 1
Svájc 1 0 1 0 1 1 1
Costa Rica 1 0 0 1 0 1 0
F csoport M Gy D V G+ G- P
Mexikó 1 1 0 0 1 0 3
Svédország 1 1 0 0 1 0 3
Németország 1 0 0 1 0 1 0
Dél-Korea 1 0 0 1 0 1 0
G csoport M Gy D V G+ G- P
Belgium 1 1 0 0 3 0 3
Anglia 1 1 0 0 2 1 3
Tunézia 1 0 0 1 1 2 0
Panama 1 0 0 1 0 3 0
H csoport M Gy D V G+ G- P
Japán 1 1 0 0 2 1 3
Szenegál 1 1 0 0 2 1 3
Kolumbia 1 0 0 1 1 2 0
Lengyelország 1 0 0 1 1 2 0

A BKV kötött egy százmilliós szerződést a 3-as metró felújítására

A BKV kötött egy százmilliós szerződést a 3-as metró felújítására

A BKV 140 millió forintos keretszerződést kötött a Főmterv Zrt-vel és az Uvaterv Zrt-vel a 3-as metró felújítása közben felmerülő tervezési feladatok elvégzésére – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből. A 140 millió csak keretösszeg, nem kell feltétlenül kifizetni az egészet, arra viszont a BKV kötelezettséget vállalt, hogy legalább 70 százalékát (vagyis majdnem 100 millió forintot) el fogja költeni.

A tájékoztatás szerint a BKV a két cégre fog bízni minden olyan, menet közben felmerülő munkát, aminek elvégzésére se a fő kiviteli tervezők, se a kivitelezők nem kötelezhetőek: például forgalomtechnikai áttervezések, organizációs áttervezések. A BKV többek közt az alábbi tervezési feladattípusokat sorolta fel:

  1. Felszíni területek rendezéséhez kapcsolódó tervezési feladatok,
  2. Vízszigetelési tervezési feladatok,
  3. Utastájékoztatáshoz, jelzőrendszerekhez kapcsolódó tervezési feladatok,
  4. Biztosítóberendezésekhez kapcsolódó tervezési feladatok,
  5. Hírközlési tervezési feladatok,
  6. Az építési organizáció megszervezése, javaslat a megvalósítás ütemezésére vonatkozóan – hálós ütemterv készítésével,
  7. Idegen területek megszerzéséhez szükséges tervmunkarészek elkészítése,
  8. Meglévő építési engedélyek esetleges szükség szerinti módosítása, a tervezés során szükségessé vált kiegészítő és/vagy módosított építési engedélyek beszerzése,
  9. Kezelői és üzemeltetői határok tervének elkészítése a felszínre és az aluljáró szintre állomásonként.

A megbízás az egész metrófelújításra vonatkozik, a teljes 17,3 kilométeres vonalra.

A középső és a déli szakasz felújítása még függőben van

A 3-as metró északi szakaszának felújítása 2017 novemberében elkezdődött. A középső és a déli szakasz felújítása egyelőre a levegőben lóg, különösen a középsőé: a BKV 2018. március elején kitolta a felújításra kiírt közbeszerzés határidőit. Az eredeti kiírás szerint a pályázatokat március 6-ig kellett volna benyújtani, az ajánlatokat aznap bontották volna föl, a kiválasztott jelentkezők egy hónappal később kaptak volna részvételi felhívást. A BKV mindent eltolt szűk másfél hónappal, ez arra utal, hogy nem érkezett elég (vagy egyáltalán bármennyi) pályázat.

Öröm az ürömben, hogy a déli szakasz közbeszerzését nem módosította új határidőkkel a BKV,

vagyis remélhetőleg az egyelőre sínen van.

Budapest régóta küzd a felújítással

A metrófelújítás közbeszereztetésének Budapest először 2016-ban futott neki, akkor a beszerzést érvénytelennek nyilvánították, mert a főváros csak 120 milliárdot szánt rá, viszont a legolcsóbb ajánlat 170 milliárd volt.

2017-ben újra nekifutottak a pályáztatásnak, a középső és a déli szakasz sorsa ugyanaz lett, mint 2016-ban. Az egész felújítást csak azért az északi szakasszal kezdték, mert erre sikerült sikeresen lefolytatni a közbeszerzési eljárást. Műszakilag a másik két szakasz sokkal rosszabb állapotban van, mivel sokkal öregebbek: a metróból először a Deák tér és a Nagyvárad tér közti szakaszt adták át, 1976-ban.