Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Parádés időszaka volt múlt év végén a honi kiskereskedelemnek

Parádés időszaka volt múlt év végén a honi kiskereskedelemnek

Európa második helyére jöttünk be a növekedéssel.

Nagy időszaka volt a hazai kiskereskedelemnek az elmúlt év utolsó negyedéve. Értékben 8,2 százalékkal nőtt a szektor forgalma 2017 utolsó negyedéve során az előző év azonos időszakához képest – áll a Nielsen élelmiszer- és vegyiáru-piacon mért statisztikájában. (A KSH számai szerint a lendület januárban sem sokat csökkent.) Ez megközelítette az európai átlag kétszeresét. A kontinens átlaga ugyanis az említett időszakban 4,4 százalék volt. A Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése szerint a magyar eredmény az európai rangsor második helyére jó, a hazainál nagyobb bővülést csupán Törökországban mértek. Ott viszont még a magyarnál is jóval nagyobb bővülést mértek, hiszen az megközelítette a 17 százalékot. A lista végén Svájc állt mindössze 1,6 százalékos fejlődéssel.

Magyarországon a mennyiségi eladás is jelentősen emelkedett, hiszen 3,6 százalékkal nőtt a megelőző év utolsó negyedévéhez képest, míg Európában átlagosan ennek mértéke 1,8 százalék volt. A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 4,7 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában az átlagos egységárak 2,6 százalékkal emelkedtek.

A hazai élelmiszerpiac egyébként összességében értékben 8,7 százalékkal, míg a vegyi áruk piaca 7,6 százalékkal növekedett. Az elmúlt két év során mindkét piacon rekordnak számít ez a bővülési ütem.

Az erős utolsó negyedév összességében 5,9 százalékos éves növekedést hozott a napi fogyasztási termékek magyarországi piacán az elmúlt évben. Ez pedig több mint duplája a 2016 évi 2,8 százaléknak.