Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Kisajátítások jönnek a kormány legértelmetlenebb projektje miatt

Kisajátítások jönnek a kormány legértelmetlenebb projektje miatt

Kisajátításokra lesz szükség a 2400 év alatt megtérülő Budapest-Kelebia vasútvonal felújítása miatt.

A tervek szerint 2023-ra készül el a Budapest–Belgrád vasútvonal átépítése a Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. vezetőinek tervei szerint. Még 2018-ban kiválasztják a tervező-kivitelező konzorciumot, 2020-ban pedig megkezdődhet a munka a 150-es vonalon. A tervek szerint kínai tehervonatok robognak majd a görög pireuszi kikötőtől egészen Budapestig 160 kilométeres sebességgel – ezért újítja fel a magyar kormány magyar pénzből kínaiakkal a magyar vasúthálózat egyik marginális fővonalát.

A vonalon érdemi személyszállítás nem folyik naponta pár vonatpár közlekedik a 160 kilométeres magyar szakaszon,

ehhez képest minden idők legdrágább vasúti felújítást tervezik, a költségek elérhetik a 750 milliárd forintot.

A tervet a közlekedési szakma jelentős része – de szigorúan szakmai fórumokon, még fideszes szakpolitikusok is bírálják. A projekthez készült hatástanulmány nem nyilvános, ám egy korábbi szakmai vélemény szerint a projekt 2400 év alatt térül meg, ugyanis napi 2-4 tehervonatpárból nem lesz érdemi bevétele a pályafenntartó MÁV-nak.

Fónagy János, az NFM államtitkára, most egy írásbeli parlamenti válaszban elejtette, hogy a vonal mentén szükség lesz kisajátításokra. Ugyanis vasútvonal a felújítás után 160 kilométeres pályasebességgel tervezik, a jelenlegi vonal tervezési sebessége viszont 100 kilométer/óra – ezért a vasútvonal nyomvonalát több helyen ki kell egyenesíteni, amihez magántulajdon kisajátításra lesz szükség – olvasható az írásbeli válaszban.

 

A kínaiak 2023-ra készülhetnek el a Budapest-Kelebia vasútvonallal

A kínaiak 2023-ra készülhetnek el a Budapest-Kelebia vasútvonallal A tervek szerint 2023-ra készül el a Budapest-Belgrád vasútvonal átépítése – tudta meg a Magyar Idők a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. vezetőitől. Még 2018-ban kiválasztják a tervező-kivitelező konzorciumot, 2020-ban pedig megkezdődhet a munka a 150-es vonalon.