Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Karácsonyt 4300 plakáton népszerűsítenék 100 millióért

Karácsonyt 4300 plakáton népszerűsítenék 100 millióért

Eldőlt, hogy az MSZP-Párbeszéd választási szövetség kampányplakátjai is ellepik az országot – jelentette be Karácsony Gergely, a “Változás szövetségének” miniszterelnök-jelöltje és Molnár Gyula pártelnök.

Karácsony Gergely, az MSZP-Párbeszéd miniszterelnök-jelöltje Fotó: Halász Nóra

Annak a Fidesz-közeli cégnek a felületein fognak hirdetni, mint ahol a minap már megjelentek az LMP plakátjai is. Nincs ugyanis sok választási lehetőség a közterületi hirdetési piacon: alig akadnak szabad plakáthelyek az országban, így a többi ellenzéki párthoz hasonlóan a szocialisták is csak az Odex ajánlatát tudják elfogadni, erről csütörtökön értesítik a céget.

100 millió megy el plakátokra

Molnár Gyula elmondta: a plakátok legyártásával együtt a kampányidőszakban összesen mintegy 100 millió forintba kerül majd nekik a köztéri hirdetés. Ebből 40 millió a 3300, a villanyoszlopok két oldalára elhelyezett, “elefántfül”, és 60 millió a 800 óriásplakát és 200, a villamos- és buszmegállókból ismert Citylight felület (az elefántfülek darabja nettó 10 ezer, az óriásplakátoké 40 ezer forint).

Népszerű és sokan ismerik Karácsony Gergelyt, de még nem elegen Fotó: Veres Viktor

A közterületi hirdetési felületeken való megjelenés, Karácsony Gergely népszerűsítése azért is fontos, mert bár Karácsony a felmérések szerint a legkedveltebb ellenzéki politikus és népszerűségben már beérte Orbán Viktort, a belső kutatások eredménye szerint még sok “saját” szavazó sincs vele tisztában, hogy ő az MSZP-Párbeszéd miniszterelnök-jelöltje, így ismertségét növelni kell.

120 millió Facebook-hirdetésekre

A közterületi hirdetésekre költött pénz dupláját szánja az MSZP-Párbeszéd közösségi médiás kampányra, hiszen – ahogy Karácsony fogalmazott – a plakátolás “a kampányunk XIX. századi lába”, míg a Facebookon és más közösségi felületeken elhelyezett kampányanyagok jelentik “a XXI. századi lábát”.

Karácsony Gergely imázsfilm is készült, amiben elhangzik, hogy a miniszterelnök-jelölt biciklivel jár és az embereket akarja szolgálni.

Az MSZP-Párbeszéd stratégái azt várják, hogy a minap három kisfilmmel elindított kampányvideó sorozatuk egyes darabjai akár 10 milliós nézettséget is elérhetnek. Jövő héttől hetente 2-2 kisfilmet tesznek közzé a párt Facebook-oldalán – még nyolc “epizód” van hátra. Az első részekről itt írtunk bővebben:

Mindent bevetettek új kampányfilmjükben a szocialisták: Habony, kormánypropaganda, Lázár

Mindent bevetettek új kampányfilmjükben a szocialisták: Habony, kormánypropaganda, Lázár Új kampányvideókkal jelentkezett az MSZP, az egyelőre egy trailerből és három kisfilmből álló sorozatot a párt Facebook-oldalán tették közzé. Ezek a rövidfilmek váltják fel az eddig inkább belső használatra alkalmazott, főleg pártrendezvényeken vetített, kampányfilmnek nem igazán nevezhető imázsvideót, ami – bár kétségkívül szépen fényképezett volt – inkább hasonlított egy sportmárka reklámjára, és leginkább csak hangulatteremtésre volt jó.

Az újabb részek is a szarkasztikus vonalon mozognak: megmutatják a Fidesz-világ és a valóság közti különbséget. A következő részek az egészségüggyel, az iskolákkal, a nők helyzetével és a “pazarlással” is foglalkoznak, illetve feldolgozzák a “fideszezés” kérdéskörét valamint a stadionok vs. kórházak problematikáját. Mivel a negatív, a Fidesz világának visszásságaira rámutató kampány önmagában “nem állna meg”, minden kisfilmnek lesz egy “párja”, amelyben Karácsony röviden összefoglalja, mit kínál az MSZP-Párbeszéd az adott témában a problémák megoldására, vagyis kis programismertetők lesznek ezek.

Árnyék-vizsgálóbizottság is készül

Molnár Gyula azt is elmondta, hogy “nem engedik el az Elios-botrányt”, vagyis a kormányfő vejének egykori érdekeltségénél az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) vizsgálata által feltárt korrupciógyanús közvilágítási tenderek ügyét. Mivel a hagyományos, parlamenti keretek között ennek kivizsgálására a kormánypártok miatt nincs lehetőség, a pártelnök felkérte párttársát, Harangozó Tamást egy, a többi ellenzéki párttal közös árnyék-vizsgálóbizottság létrehozására, ahol igyekeznének feltárni az ügy részleteit.

Március 15-én lehet a nagy dobás

Karácsony és Molnár arról is beszélt, hogy folyamatosan gyűjtik a képviselőjelölteknek az induláshoz szükséges aláírásokat, kampányolva járják az országot, és közben a pártok közül elsőként teljesítették szerdán az országos listaállítás feltételeit, a “Változás szövetségének” március 10-én is lesz egy nagy kampányrendezvénye, valamint nagyon készülnek március 15-ére.

Forrás: Facebook/Párbeszéd Magyarországért

A Zoom.hu is írt arról: nemrég Karácsony nyílt levelet írt a demokratikus ellenzéki pártok listavezetőinek arról, hogy március 15-én közösen ünnepeljenek. Az MSZP-vel egyéniben a koordinált indulásról már decemberben megállapodó, Gyurcsány Ferenc vezette Demokratikus Koalíció volt az első, aki válaszolt: közölték, hogy csatlakoznak a közös ellenzéki rendezvényhez a nemzeti ünnepen, ehhez pedig már le is foglalták a Hősök terét. Itt még lehet változás – legalábbis a szocialisták a Hősök tere helyett inkább mennének például a Szabad sajtó útjára.

Fotó: Halász Nóra

Akárhogy is, március 15-e már kampányhajrának számít, és ekkora Molnár Gyula szeretné, ha az ellenzéki együttműködés még inkább kiteljesedne. Az MSZP-Párbeszéd vezetői arra számítanak, hogy az LMP is hajlandó lesz erre, és az egyéni körzetekben további koordinációra nyílik lehetőség velük is. Ugyanis

a kormányváltáshoz 40 egyéni körzetet kellene megnyerni az ellenzéknek, az újabb Fidesz-kétharmad megakadályozásához pedig már 12 is elég lenne.

Bővül a szövetség

A Változás szövetségnek az MSZP-n és a Párbeszéden kívül eddig a Magyar Liberális Párt is tagja volt – képviselőjelöltjük, Bősz Anett “befutó” helyett kapott a listán – most pedig újabb szövetséges csatlakozott: Karácsony Gergely megállapodást írt alá a Magyarországi Szociáldemokrata Párttal (MSZDP), a 128 éves baloldali párttal, amelynek korábbi vezetője a magyar szociáldemokrácia emblematikus alakja, Kéthly Anna volt. Hasilló László, a Szociáldemokrata Párt elnöke – aki szintén helyett kapott a listán – a megállapodás értelmében az MSZDP tagjaival, aktivistáival együtt segíti a Változás szövetségének kampányát, és arra buzdítják támogatóikat, hogy szavazzanak a Karácsony Gergely vezette listára.

Március 15-én az MSZP-Párbeszéd szövetség üzenete a “Változást most!” illetve a “Most vagy soha!” lesz. Karácsony ugyanis minden kampányrendezvényén Petőfit szavalva zárja beszédét: „Talpra, magyar, hí a haza! Itt az idő, most vagy soha!” A miniszterelnök-jelölt egyébként arra számít, hogy ezúttal is lesz “egy 2002 effektus”, vagyis megismétlődhet a 16 évvel ezelőtti helyzet, amikor a közvélemény-kutatások szerint vezető kormánypárt mégis elveszítette a választást. Ennek kedvezne egy magas részvételi arány: Karácsony – aki korábban tíz évig közvélemény-kutató volt – ezúttal a 2014-es 65 százaléknál többre számít. A választás tétéjéről, a kampányról és a voksolás eredményéről nemrég közölt elemzőket, politológusokat megkérdezve a Zoom összeállítást, ez itt olvasható:

Erről szól majd a választásokig hátralévő időszak, és az azt követő négy év

Erről szól majd a választásokig hátralévő időszak, és az azt követő négy év Hivatalosan is elindult a kampány, és már csak 48 nap van a választásig. Ennep apropóján kérdeztünk elemzőket, politológusokat, akik úgy látják: hajszálon múlhat az újabb Fidesz-kétharmad. Az ellenzéki pártok közül lesz, amelyiknek meg kell barátkoznia a parlamenten kívüli léttel, de lesz, amelyik még erősödni is tud.

Borítókép: az MSZP februári kongresszusa / Fotó: Veres Viktor