Még mindig nincs gyanúsítottja a metróbalesetnek, tovább nyomoznak

Még mindig nincs gyanúsítottja a metróbalesetnek, tovább nyomoznak

Már 14 hónapja tart a nyomozás a 2016. december 5-én, a Pillangó utcai megállóban történt metróbaleset ügyében, de eredménye még nincs. Az események felderítéséhez nem volt elég ennyi idő, így a február 5-én lejárt nyomozati határidőt ismét meghosszabbították.

Ez volt a metró történetének egyik legsúlyosabb balesete MTI Fotó: Mihádák Zoltán

A rendőrség a Zoom.hu kérdésére elárulta: a tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetés vétsége miatt folyó eljárásban gyanúsított még nincs, a nyomozás lezárására szabott új határidő pedig április eleje.

Ismert, ez volt az egyik legsúlyosabb baleset a budapesti metró vonalán: a 2-es vonalon egy érkező metrószerelvény nekiütközött az előtte lévő, már az állomáson álló másik vonatnak.

A tömegszerencsétlenségben tíz, a metrószerelvényeken utazó utas sérült meg.

A Zoom.hu tavaly decemberben elsőként ismertette a baleset okait vizsgáló független hatóság, a Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentését. Ez alapvetően a kedvezőtlen időjárást, és az emiatt a sínre tapadt faleveleket okolta a balesetért, továbbá ajánlásokat tett a BKV-nak, hogy elkerüljék a hasonló eseteket.

A vizsgálati anyag főbb megállapításai:

  • az időjárás következtében a vasúti pálya rendkívül csúszóssá vált
  • a jármű csúszásvédelmi rendszerei a csúszást nem tudták megszüntetni
  • az üzemeltető a korábban már tapasztalt, csúszás miatti túlfutások kapcsán nem hozott kellően hatékony megelőző intézkedéseket
  • a vonat a faleveles, párás és felfagyott pályán megcsúszott, majd álló kerekekkel csúszott az ütközésig.
  • a jármű automatikusan vészfékezett, de ekkor már csak csúszott, és az ütközés a számítások szerint 18-20 km/h sebességgel következett be
  • a vonat műszaki berendezéseinek meghibásodása kizárható, azok megfelelően működtek
  • a csúszósság megszüntetésére tett intézkedések nem voltak elégségesek, folyamatos sebességkorlátozást nem vezettek be
  • a metró szabályrendszere nem tartalmaz előírásokat az ilyen rendkívüli időjárás esetén történő közlekedés lebonyolítására vonatkozólag
  • a járművezetők nem rendelkeznek a kedvezőtlen időjárás esetén alkalmazandó kézi vezetési rutinnal