Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Uma Thurman elmesélte, hogyan zaklatta Weinstein és miért gyűlöli Tarantinót

Uma Thurman elmesélte, hogyan zaklatta Weinstein és miért gyűlöli Tarantinót

Harvey Weinstein zaklatási ügyének megértésében nagyon fontos szerepe van Quentin Tarantinónak és Uma Thurmannek, ők voltak azok, akiknek köszönhetően Weinstein produceri karrierje nagyon beindult. Ők hárman kellettek ahhoz, hogy a Miramax stúdió felfusson. Weinstein zaklatási ügyében korábban csak Tarantino szólalt meg, aki elnézést kért, mert tudott arról, hogy Harvey Weinstein nőket zaklat, és nem tett ellene eleget. Thurman, akiről pedig sejteni lehetett, hogy Weinstein zaklatta eddig nem szólalt meg, csak egy tavaly novemberi üzenetben jelezte, hogy elképesztően dühös Weinsteinre.

Egy hosszú interjúval törte most meg a csendet, ebben elmesélte azt is, hogy Weinstein hogyan zaklatta, és azt is, hogy miért romlott meg véglegesen a kapcsolata Quentin Tarantinóval, aki sokáig a múzsájának tartotta a színésznőt.

„Én vagyok az egyik oka annak, hogy fiatal lányok bementek egyedül a szobájába úgy, ahogy én is. Quentin a Kill Bill executive producereként Harveyt használta, egy olyan filmhez, ami a nők hatalomhoz jutását szimbolizálja. És a báránykák mind azért mentek a vágóhídra, mert meg voltak róla győződve, hogy senki sem jut ilyen magas pozícióba, ha illegális dolgokat tesz másokkal, pedig de” – mondta Thurman az interjúban.

„Jól ismertem mielőtt megtámadott. Órákon keresztül beszélt velem munkáról, dicsérte az eszem, és folyamatosan megerősített. Valószínűleg ezek miatt nem vettem észre a figyelmeztető jeleket. […] Sosem voltam a stúdió csillaga. Ő pedig szorosan fogta azokat a rendezőket, akik jól passzoltak hozzám” – mondta.

Weinstein, Thurman és Tarantino karrierje az 1994-es közös filmjük, a Ponyvaregény után kezdett el szárnyalni. A film forgatása idején Weinstein két alkalommal is zaklatta Thurmant. Először egy párizsi hotelszobában, ahol Weinstein berángatta a gőzfürdőbe a színésznőt, és próbálta mutogatni magát neki.

Az egész azzal kezdődött, hogy a producer fürdőköpenyben jelent meg, amikor a forgatókönyvről beszélgettek a színésznővel a hotelszobában. „Nem éreztem magam fenyegetve. Azt gondoltam, hogy teljesen flúgos, mint valami furcsa, különc nagybácsi” – mondta Thurman. Ezután Weinstein arra kérte, hogy kövesse a színésznő a folyosón, a producer lakosztályaiban mindig „előszobákból lettek folyosók, azokból meg kamrák” – ahogy Thurman mondta. Weinstein így szeretett beszélgetni. „Aztán átkísértem egy ajtón, és egy gőzfürdő volt. Ott álltam a full bőr cuccomban – csizma, nadrág, kabát. Baromi meleg volt, mondtam neki, hogy «Ez nevetséges, mit csinálsz?», ő meg erre nagyon ideges lett, felpattant, és kirohant” – mesélte Thurman.

Nem sokkal később egy durvább jelenet játszódott le egy londoni hotelszobában, ahol Weinstein már megpróbálta rávetni magát a színésznőre. „Próbálta mutogatni magát nekem. Mindenféle kellemetlen dolgot csinált. De nem teljes erőből, nem nyomott le. Olyan vagy ilyenkor, mint egy gyík, próbálsz kapálózva elslisszolni. Mindent megtettem, hogy visszaszerezzem az irányítást” – mondta a színésznő. Ezután az incidens után Weinstein egy nagy csokor virággal próbált elnézést kérni, aminek az lett a vége, hogy Thurman átment hozzá, és jól beolvasott neki, hogy mégis mit képzel, és ha így viselkedik, akkor tönkre fog menni a karrierje. Weinstein ezután megfenyegette Thurmant, hogy ellehetetleníti a karrierjét, ha kitálal. A színésznő innentől kezdve tartotta Weinsteint az ellenségének, amit Tarantino is érzett. Thurman elmesélte neki, hogy mi húzódik meg a háttérben, Tarantino pedig egy beszélgetés során elküldte Weinsteint a sunyiba, hogy mégis hogy képzeli az ilyen viselkedést.

Thurman kapcsolata Tarantinóval a Kill Bill forgatásáig kifejezetten jó maradt a Ponyvaregény forgatása közbeni incidensek ellenére. A Kill Bill közben viszont Thurman őt is megutálta. Egy autós jelenetet kellett felvenniük, amiben Thurman egy pálmaerdőben suhan a kocsival olyan tempóval, hogy lobog a haja. A színésznőt egy stábtag figyelmeztette a jelenet előtt, hogy nincs teljesen jó állapotban a kocsi, kicsit lötyög az ülés, rozoga a kormány, ezért Thurman azt kérte, hogy a jelenetet forgassa le egy kaszkadőr, mert ő fél egy ilyen autóval kb. 60 km/h-val suhanni a fák között.

Tarantino nagyon kiborult ezen, leordította Thurman fejét, és a kocsiba parancsolta. Az egész vége pedig az lett, hogy Thurman nekiment egy fának, csúnyán megsérült a térde és a nyaka, egyik sem lett azóta teljesen egészséges. A Miramax stúdió pedig, hiába kérte Thurman, nem adta ki neki a saját balesetéről a felvételt. Vagyis azzal a feltétellel kiadta volna, ha Thurman előtte aláír egy papírt, hogy a felvétel megtekintése után nem perel. A színésznő pedig egészen sokáig nem tudta, hogy pontosan mi történt vele.

Ráadásul Thurman szerint a baleset után Tarantino és a Producer már csak egy törött játékszerként tekintett rá, amit a rendező azzal tetézett, hogy néhány megalázó jelenetben ő volt a színésznő partnere, kamerán kívül. Amikor Michael Madsen karaktere kamerán kívülről leköpi Uma Thurmanét, akkor az valójában Tarantino volt a forgatáson, ahogy a fojtogatós jelenetnél is az ő kezében volt a lánc igazából.

Végül Thurman a Weinstein-botrány kirobbanásakor sikeresen kérte ki a Miramaxtól a saját megalázó balesetéről készült felvételt. Az egész balesetben egyébként az zavarta a legjobban, hogy megalázónak érezte, hogy semmi beleszólása sem volt abba, hogy tényleg veszélyes lehet-e a jelenet, semmibe sem vették, csak egy tárgyként kezelték.

(The New York Times, Vanity Fair)