Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Megvan, mikortól tiltják ki az autókat a Városligetből

Megvan, mikortól tiltják ki az autókat a Városligetből

A ’70-es évek „bűncselekménye” volt, amikor az M3-as autópálya forgalmát ráengedték a Ligetre, ennek következtében az autópálya bevezető szakaszáról érkező jelentős volumenű gépjármű forgalom a Városligeten keresztül a Kós Károly sétányt és Állatkerti körutat használva áramlik a belváros felé – írta a Városliget Zrt. a Zoom.hu közlekedési átalakításokat firtató kérdésére. Kifejtik, hogy mindez milyen megterhelést jelent a parknak, valamint, hogy a Nebbien-féle tervekhez visszanyúlva szerették volna újraegyesíteni a parkot, ami azzal jár, hogy

„2021-től véglegesen lezárják a Kós Károly sétányt a gépjárművek elől”.

„Az Állatkerti körúton az Állatkert nyitvatartási idején kívüli időszakban lehet majd gépjárművel áthajtani, az Állatkert nyitvatartási idejében csak a közösségi közlekedés járművei hajthatnak majd végig” – írták.

A fenti átalakításokból szinte magától értetődően következik, hogy a Városligetet elkerülő utakra nagyobb nyomás nehezedik majd. Természetesen itt is szerettük volna megtudni, hogy az autósok mikortól készüljenek a Hermina út, Ajtósi Dürer sor, Dózsa György út, valamint a Vágány utca átépítésére, de a konkrét időpontokról nem kaptunk tájékoztatást. Ugyanakkor az biztos, hogy az átalakításokkal a helyiek és a biciklisek jól járnak a mostani állapotokhoz képest, mivel „új autóbuszsávokat és kerékpáros infrastruktúrát is létesítünk az érintett szakaszokon”.

Átalakul az M3-as bevezető

A Kós Károly sétány lezárása miatt a főváros egyik legfontosabb csomópontját, az M3-as bevezetőt is át kell szabni. Szerettük volna megtudni, hogy mikor kezdődnek itt a munkálatok, de csak megerősítést kaptunk: valóban hozzá kell nyúlni területhez. „A közpark fejlesztése mellett fontosnak tartjuk a közösségi közlekedés használatára ösztönző projektek megvalósítását. Ehhez illeszkedve a Fővárosi Önkormányzattal és szakmai cégeivel együtt azon dolgozunk, hogy a belső kerületeket, így a Városliget térségét is tehermentesítő P+R férőhelyek száma jelentősen bővüljön a jelzett térségben. Ezzel egybevág, hogy az M3 autópálya bevezető szakasz Kacsóh Pongrác út, Hungária körút csomópont térsége a Fővárosi P+R fejlesztések egyik régóta szorgalmazott helyszíne” – írták.

Korábban számoltunk be róla, hogy a városligeti átalakításoknak csak a második ütemében kerül sor egy nagyobb futókör kialakítására, így a sportolni vágyóknak 2020-ig kell várniuk a pályára.