Indul a karácsonyi őrület – ennyit költenek a magyarok ajándékokra

Indul a karácsonyi őrület – ennyit költenek a magyarok ajándékokra

Átlagosan 6 embert tervezünk ajándékozni, a költségkeret pedig 14 százalékkal több mint tavaly.

Hamarosan elérkezik advent első vasárnapja, és kezdetét veszi az ünnepi készülődés, ami az ajándék-vadászat legaktívabb időszaka is egyben. Ebből az alkalomból, az Árukereső.hu a GKI Digital közreműködésével idén is megvizsgálta az internetet használó magyar lakosság ajándékvásárlási terveit. A felmérésből kiderült, hogy az ünnep közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra, az internetezők 85 százaléka sorban állás helyett, már inkább online rendelné az ajándékokat. Átlagosan 6 embert tervezünk ajándékozni, a költségkeret pedig 14 százalékkal több mint tavaly, várhatóan 35 ezer forint körül alakul majd.

Az Árukeresőt ismerő, vagy használó internetezők 85%-a online tervezi beszerezni a karácsonyi ajándékokat. A magas arány mellett azonban az online vásárlás várhatóan nem fogja tudni teljes egészében kiváltani az offline üzletek szerepét: bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező fog körbe nézni, hogy szeretteinek karácsonyi ajándékokat vásároljon.

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet. Természetesen a nagyobb értékű műszaki cikkek, mint például a TV-k, vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékkörök azonban sokak számára még mindig komoly anyagi korlátot jelentenek.