Kerényi Miklós Gábor gyerekáldozata nem pedagógiát, hanem megalázást érzett

Kerényi Miklós Gábor gyerekáldozata nem pedagógiát, hanem megalázást érzett

Az Operettszínház súlyos szexuális zaklatási botrányba került egykori rendezője, Kerényi Miklós Gábor az ATV Egyenes beszéd című műsorában beszélt arról, hogy milyen sajátos pedagógiai módszerekkel szokott rendezőként élni. Ez viszont megszólalásra késztette az egyik, eddig a nyilvánosságot nem vállaló áldozatát.

https://zoom.hu/2017/11/13/kerenyi-raccsolast-gyogyitott-amikor-olebe-fektette-a-fiut

Arról az áldozatról van szó, aki a zaklatás idején 13 éves volt, korábban is szó volt már róla, hogy kiáll a nyilvánosság elé, de a szereplését végül visszamondta. Most Vujity Tvrtkónak írt levelet, amiben leírja, hogy pontosan mit érzett, amikor megtörtént a zaklatás, az ő esetében is vállfával/fafogassal elfenekelésről van szó, mint a botrányt kirobbantó Maros Ákos esetében.

https://zoom.hu/2017/11/07/kerenyi-ez-egy-kozos-megegyezes-alapjan-torteno-valami-volt

A magát megnevezni nem kívánó egykori gyerekszínész azt mondja, az eset az 1993-94-es színházi évadban történt meg, akkor Kerényi az Operában rendezett gyerekdarabot.

https://zoom.hu/2017/11/08/13-eves-volt-amikor-kerenyi-egy-fafogassal-megutotte

„Rossz pedagógiai módszert választott – állítja, de egy gyerek megfélemlítése, megalázása, elfenekelése nem pedagógia, hanem perverzió. Jelezni szeretném, hogy sem akkor, sem most semmiféle oktató szándékot nem véltem, nem vélek felfedezni abban, hogy egy gyerekkel elhiteti, szörnyű bűnt követett el, és ezért büntetést érdemel, majd levetkőzteti és ráparancsol, hogy hasaljon az íróasztalára. Akkor én csak szégyent, félelmet, és amikor teljes erőből megütött a vállfával, szörnyű fájdalmat éreztem. Közös megegyezésről szó sem volt, hiszen én elmondtam, hogy nem érzem magam hibásnak, bűnösnek meg főleg nem. Az a lelki nyomás, terror amit verbálisan rám zúdított, bénító volt. Nem tudom megítélni, hogy az ő agyában hol húzódnak a határok, de számomra legalábbis betegesnek, perverznek tűnik, feketepedagógia. Akkor csak félelmet éreztem, de felnőtt fejjel már egyértelmű volt a szexuális töltet akkori megléte. Amit tett nem pedagógia, nem művészet, ez veszélyeztetés, bántalmazás, ez abúzus” – írta Tvrtkónak az egykori gyerekszínész.