Hiába fejlesztettek, továbbra sincs megoldás a Komjádiban

Hiába fejlesztettek, továbbra sincs megoldás a Komjádiban

Végrehajtottak egy fejlesztést, amely jobban támogatja a sportolók beléptetését – mondta a Zoom.hu-nak Nagy Balázs, az Anteus Kft. ügyvezetője annak kapcsán, hogy nemrég egyesületek amiatt panaszkodtak, hogy tagjaik nem tudnak zökkenőmentesen bejutni a vizes-vb miatt nettó 3,8 milliárd forintért felújított Komjádi-Császár Sportuszodába. Sőt – amint arról múlt héten a 24.hu beszámolt – a probléma ennél is nagyobb, mert a beengedés nehézsége miatt a sportolók csak a lelátókon tudnak öltözni.

Az edzésre érkezők – KSI, a Vasas és további kisebb klubok vízilabdázói, a Jövő SC, az UTE és a Darnyi Tamás Sportiskola úszói – azonban nem egyesével, hanem csapatban lépnek be: vagyis nem minden látogatás alkalmával, egyesével fizetik a belépő árát, hanem az egyesület veszi a havi belépőt, és a hó végén számol el az uszodával; sőt, gyakran a szövetség állja a számlát.

Ezért nem tudják használni az új rendszer „karórás” megoldását. Ugyanis a sok helyen működő karórás megoldást alkalmazzák a Komjádiban is: az úszni vágyó befizeti a belépőjegy árát, amiért cserébe kap egy „karórát”, amely egy adott szekrény nyitásáért és zárásáért felelős.

MTI Fotó: Máthé Zoltán

A Komjádiban működő rendszerrel kapcsolatos felvetést, miszerint a gondot az okozhatja, hogy a sportolók csak órákkal tudnak bemenni, kártyákkal nem, Nagy Balázs, az Anteus vezetője nem látja valódi problémának. A beléptetőrendszer ugyanis programozható karórás és kártyás használatra egyszerre – valójában a felhasználók igényei döntik el, hogy melyiket használják.

Hangsúlyozta, hogy egy beléptetőrendszer működését, hatékonyságát egyfelől a technológia, másfelől az ügymenet adja. Nagy Balázs szerint, amennyiben az ügymenet letisztult, a beléptető rendszer rugalmasan ki tudja azt szolgálni.

Nagy Balázs elmondta, azzal nem lehet gond, hogy több beléptetős órára lenne szükség, mint ahány szekrény van, a kiadható jeladók száma tetszőlegesen programozható. Minthogy annak a kezelése sem okozhat gondot, hogy egy edzővel hány sportoló érkezik.

„Nagy a szabadság, amit a rendszerünk biztosítani tud” – tette hozzá, éppen ezért is rossz élménynek élik meg, hogy negatív visszajelzések érkeztek a sportolóktól. A megjelent sajtóhírek után egyeztetésre hívták össze az érintett szervezeteket, egyesületeket, hogy a segítségükkel még többféle igényt tudjanak kiszolgálni.

A 24.hu cikkében megszólalt több sportvezető is, mi is megkerestük Verrasztó Zoltánt. A Jövő SC vezetője azt mondta, három hónapja, az újranyitás óta ez a probléma, így a múlt heti cikk óta is fennáll a leírt nehéz helyzet. Verrasztó elmondta, az uszoda azt jelezte nekik, hogy nem működik jól a rendszer.

A problémával megkerestük a Komjádit üzemeltető Nemzeti Sportközpontokat is, egyelőre nem kaptunk választ.