Új bohócot termelt ki a magyar szórakoztatóipar

Új bohócot termelt ki a magyar szórakoztatóipar

Ha valaki úgy ült le vasárnap este megnézni a Sztárban sztár énekes showműsor döntőjét, hogy előtte egy percet sem látott belőle, annak is viszonylag gyorsan nyilvánvalóvá vált, hogy a műsorban van egy jó értelemben vett ügyeletes hülyegyerek: Pápai Joci.

A döntőben mind a négy döntősnek 2-2 számot kellett előadnia, és míg a többiek úgy kapták a dalokat, hogy volt egy viccesebb produkció (pl. Janicsák Veca – Missy Elliott), meg egy pátoszosabb (pl. Király Viktor – Somló Tamás), hogy a nézők érzelmeire is játsszanak a műsor készítői, addig Pápai Jocinak az a feladat jutott, hogy kétszer csináljon magából hülyét.

Először az Alcazar Crying at the Discoteque című számát kellett előadnia, aminél teljesen nyilvánvaló volt, hogy nem az éneklésen és a bárminemű átalakuláson van a hangsúly, hanem azon, hogy Pápai Joci fejére lehetett húzni egy diszkógömb bukósisakot, meg valami űrkorszaki sztripperruhát, és indulhat is az ökörködés.

A másik száma pedig még inkább arról szólt, hogy legyen valaki, akin jót lehet röhögni. Az Első emelet énekesével, Kikivel közösen adták elő a Napoleon Boulevard Júlia nem akar a földön járni című slágerét, amiben Pápai volt Vincze Lilla.

A hatás most is garantált: a meglehetősen darabosan mozgó, egyáltalán nem nőies énekes női ruhában mindig vicces.

De miért jobb ebben a műfajban Pápai Joci, mint bárki más?

A válasz igen egyszerű, azért, mert Pápai viszonylag korán felismerte, hogy az ilyen műsorokban az a lényeg, hogy az ember engedje el magát, mégiscsak előadóművész, tegye le a színpad szélére a méltóságát, és arra a pár percre, amíg tart a fellépése, szórakoztassa a lehető legjobban a közönségét.

Pápai teljesen alávetette magát a feladatnak, olyan örömmel csinált magából totális idiótát, hogy az ember csak ámult, hogy hol volt eddig ez a komikus. Ahogy a Lambadát előadta, az kecsességében közelebb állt egy vonatszerencsétlenséghez, mint az eredeti táncmozdulatokhoz, az előadása mégis baromi szórakoztató volt, mert tökéletes fapofával, és halálos komolysággal adta elő magát, a nyilvánvalóan nevetséges szerepkörben.

Bárhova klikkelünk a Sztárban sztár feltöltött videóinak hosszú sorában, ha Pápai Joci nevét találjuk valamelyik produkció mellett, szinte kizárt, hogy csalódjunk.

Nyilván, ehhez kellett, hogy a szerkesztők is ügyesen válogatták Pápainak a különféle női előadók híresebbnél híresebb slágereit, de kellett ehhez az énekes is, aki gyermeki lelkesedéssel rombolta le a saját respektjét, és teremtett ezzel valójában egy teljesen újat, mert az olyan embert, aki őszintén tud hülyét csinálni magából, csak tisztelni lehet.

De szerencsére arra is kaptunk bizonyítékot, hogy Pápai humora nemcsak annyiból áll, hogy női ruhába bújt, tömbszerű férfi. A műsorban az egyik zsűritag egy jó cimborája, Majka volt, akivel az értékelések során előadott csipkelődős magánszámaik nagyon jót tettek az egész műsornak, de annak biztosan, hogy az eddig leginkább csak másodhegedűsként elkönyvelt Pápairól kiderüljön: elég jó humora van, és meglepően laza is hozzá.

Ez a lenti videó az éneklésileg szintén nem túl jelentős Boban Marković-szám, a Bubamara előadásáról készült. Az egy dolog, hogy Pápai egy idő után annyira belefeledkezik az előadásba, hogy teljesen elfelejti a szöveget. A lényeg az értékelésnél van, amikor Majka mindezt számon kéri rajta.

„Petike, kiestem a ritmusból! Táncolni akartam ebben a produkcióban, mondom ezt úgyse tudom elrontani, zsigerből jön. Harminc másodperc homály, megijesztettek a lépések” – magyarázta Pápai Majkának az előadás után, de az a hangsúly, ahogy ezt előadta a legjobb stand uposokat idézte, nem véletlenül röhögött az egész stúdió.

Ilyen momentumokból pedig szép számmal akadt a Sztárban sztár alatt, és ez biztosan nagyon jót tett Pápai Joci, ha nem is énekesi, de tévés karrierjének. Egyre kevesebb ugyanis az olyan csatornaközeli celeb Magyarországon, aki még nincs teljesen és végletesen elcsépelve.

Pápai végülis a Tv2 gyermeke, ők indították el a karrierjét azzal, hogy rövid ideig szerepelt a Megasztár második szériájában, egészen mostanáig viszont elég sótlan alaknak tűnt, aki nem biztos, hogy a legjobb személy lenne arra, hogy rá építsenek egy műsort. Nem is annyira egy műsor vezetésére, mintsem inkább arra gondolunk, hogy a Sztárban sztár után, ha Pápai feltűnik még majd valami showműsorban, akár realityben, akár bármi egyébben, abban ő már valószínűleg nem vízhordó lesz, hanem az egyik olyan figura, akinek a személyére a poénokat építik.

Majkával pedig tényleg olyan párost alkotnak, amit hülyeség lenne nem kiaknázni, pláne azok után, hogy az egyetlen hasonló, egymásnak odaszólogatós celebpáros, Sebestyén Balázs és Vadon János duója kezd kikopni a tévéből.

Ja, a Sztárban sztár döntőjét közben Horváth Tamás nyerte meg, de róla sajnos továbbra sem tudjuk guglizás nélkül, hogy kicsoda.