Foci VB 2018 Meccsek Hírek Csoportok
A csoport M Gy D V G+ G- P
Oroszország 2 2 0 0 8 1 6
Uruguay 2 2 0 0 2 0 6
Egyiptom 2 0 0 2 1 4 0
Szaúd-Arábia 2 0 0 2 0 6 0
B csoport M Gy D V G+ G- P
Portugália 2 1 1 0 4 3 4
Spanyolország 2 1 1 0 4 3 4
Irán 2 1 0 1 1 1 3
Marokkó 2 0 0 2 0 2 0
C csoport M Gy D V G+ G- P
Franciaország 1 1 0 0 2 1 3
Dánia 1 1 0 0 1 0 3
Ausztrália 1 0 0 1 1 2 0
Peru 1 0 0 1 0 1 0
D csoport M Gy D V G+ G- P
Horvátország 1 1 0 0 2 0 3
Argentína 1 0 1 0 1 1 1
Izland 1 0 1 0 1 1 1
Nigéria 1 0 0 1 0 2 0
E csoport M Gy D V G+ G- P
Szerbia 1 1 0 0 1 0 3
Brazília 1 0 1 0 1 1 1
Svájc 1 0 1 0 1 1 1
Costa Rica 1 0 0 1 0 1 0
F csoport M Gy D V G+ G- P
Mexikó 1 1 0 0 1 0 3
Svédország 1 1 0 0 1 0 3
Németország 1 0 0 1 0 1 0
Dél-Korea 1 0 0 1 0 1 0
G csoport M Gy D V G+ G- P
Belgium 1 1 0 0 3 0 3
Anglia 1 1 0 0 2 1 3
Tunézia 1 0 0 1 1 2 0
Panama 1 0 0 1 0 3 0
H csoport M Gy D V G+ G- P
Japán 1 1 0 0 2 1 3
Szenegál 1 1 0 0 2 1 3
Kolumbia 1 0 0 1 1 2 0
Lengyelország 1 0 0 1 1 2 0

Black Friday: 30 milliárdos forgalom várható

Black Friday: 30 milliárdos forgalom várható

A hazai elektronikus kereskedelem 35-40 százaléka év utolsó három hónapjára koncentrálódik, a zárószezon kezdete pedig a Black Friday napjára esik – mondta a Zoom.hu-nak a GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. üzletágvezetője a jövő héten esedékes fekete péntekről. Madar Norbert hozzátette, pontosan nem lehet megbecsülni, mekkora forgalom várható idén, ő körülbelül 25-30 milliárd forintra számít. Hozzátette, tavaly mintegy 310 milliárdos forintos volt az online kiskereskedelmi forgalom, ebből mintegy 110 milliárd koncentrálódott az utolsó negyedévre.

A pontos becslés azért is nehéz Madar Norbert szerint, mert a legtöbb kereskedő titokban tartja a számokat, leginkább azért, mert ez a nap nem csak az árbevétel növeléséről szól, fontos paramétere a sikeres akciónak a látogatók száma és az elért új felhasználók aránya is. Becslése szerint tavaly 20 százalékos volt a növekedés a fekete pénteken az előző évhez képest, az arány valószínűleg idén megint ennyivel nő majd.

Káoszból egységes péntek

Mint mondta, a vásárlók kivárnak a Black Friday kezdetéig, a karácsonyi szezon így idén november 24-én kezdődik majd hivatalosan. Igaz, hogy az Extreme Digital már jövő péntekre meghirdette az akciót, de a többi üzlet egy héttel későbbre időzítette a fekete pénteket.

Magyarországon 2014-ben szervezték meg az első Black Friday-t,

az Extreme Digital kezdte. 2015-ben sok üzlet csatlakozott, de ekkor még szinte teljes volt a káosz, három hetes periódusban mindenki máskor tartotta az akciót. Csak abban voltak egységesek, hogy novemberben kell megszervezni és fekete pénteknek kell nevezni. 2016-ban volt érzékelhető először, hogy a piaci szereplők többsége már egy napra tette a saját akcióját, tavaly ez november 25-re esett. Csak az Extreme Digital döntött úgy, egy héttel megelőzi a többieket. Tehát az üzletek többsége belátta, mindenkinek az az érdeke, hogy egy napra essen az akció.

MTI Fotó: Balázs Attila

Fennakadások várhatók

A szakértő hangsúlyozta, fontos tudni, hogy a cégek részéről az akció nem a profit növeléséről szól. Inkább az a fontos, hogy minimalizálni szeretnék a piaci veszteségeiket, illetve a legnagyobbak ezen a napon tudják a leginkább bővíteni a vásárlói bázisukat. Úgy gondolják, ha a konkurencia is beszállt, akkor ők sem maradhatnak ki. Magyar sajátosság, hogy sok kereskedő kitolja az időszakot, és akár egész hétvégén akciókat hirdetnek, három napossá duzzasztva a Black Friday-t.

– Alapvetően online akcióról van szó, de már tavaly is volt rá példa, hogy az offline térben hirdettek kedvezményt az üzletek. Idén pedig még több kereskedő szervez majd bolti akciókat is, mivel már a plázák világába is begyűrűzött a fekete péntek, országos jelenséggé nőtte ki magát – mondta a szakértő.

Madar Norbert szerint Magyarországon nehezen indult be a fekete péntek, az első évben a szerverek nem is bírták a megrendeléseket. 2015-ben a készlethiány okozta a legtöbb bosszúságot. A műszaki cikkek másodpercek alatt elkeltek, mivel a kereskedők alábecsülték az igényeket. A vásárlók átverésnek érezték az egészet. Tavaly pedig a logisztika okozott fennakadásokat: előfordult, hogy a két-három napos szállítási időből két-három hét lett. Szerinte idén is várhatóak kisebb csúszások, de remélhetőleg jóval kevesebb, mint az előző években.

Készülnek a boltok

Az eMag bejelentette, idén majdnem másfélszer több terméket kínál akciósan a vásárlóknak, mint tavaly. A weboldalra látogatók a fekete pénteken több mint 600 ezer termék közül válogathatnak, és lesz olyan is, amely 70 százalékkal olcsóbban lesz elérhető. A cég közölte, a Similarweb legfrissebb látogatottsági adatai alapján, ami az elmúlt hat hónapot vizsgálta, az eMAG lett a vezető a webáruházak piacán, mivel több látogatást regisztráltak az oldalon, mint a második és a harmadik helyezettnél összesen.

Az Extreme Digital óriási erőkkel készül jövő péntekre. Hozzátették, a vásárlók itt is rengeteg akcióra és sokrétű kínálatra számíthatnak. Az Extreme Digital két héten belül szállítja ki a megrendelt termékeket, de aki a személyes átvételt választja, akár egy-öt nap alatt is hozzájuthat a vásárolt termékhez. A Tesco idén harmadik alkalommal vesz részt az akcióban – közölte a multicég. A tavalyi évhez hasonlóan az ajánlatok nem egy napra koncentrálnak majd, hanem egész hétvégére. A hagyományos elektronikai termékek mellett más akciókkal is készülnek.