Biztonsági játékra váltott a botrány után a tejesdobozos kampány

Biztonsági játékra váltott a botrány után a tejesdobozos kampány

„A 2017. május 26-án megrendezett „Ezer Lámpás Éjszakája” elnevezésű program sikeres lebonyolításának érdekében idén a rendőrség tizenegy városban nyújtott segítséget. A rendőrség a GAP MÉDIA Kft-vel együttműködési megállapodást nem kötött” – írta az ORFK a Zoom.hu érdeklődésére annak kapcsán, hogy mi változott a tejesdobozokon látható, eltűnt gyerekeket ábrázoló kampánnyal kapcsolatban. A kezdeményezés Kárász Róberté (illetve cégéé a GAP Médiáé), és júniusban kiderült, a Magyar Tej dobozain eltűntként ábrázolt gyerekek közül többen egyáltalán nincsenek eltűnve. A Magyar Narancs négy olyan gyermeket is talált, aki az Ezer lámpás éjszakája kezdeményezés akciójában úgy szerepelt, hogy valójában már évekkel korábban megkerültek.

Megkerestük a tévést, ám Kárász Róbert udvariasan, de kategorikusan elzárkózott attól, hogy a kampánnyal kapcsolatos problémákról, megoldásokról kérdezzük.

Eltűnt gyerekek fotóival ellátott tejesdobozokat pakolnak egy élelmiszer-áruházban, MTI Fotó: Kallos Bea

Kárász Róbert ugyan nem beszélt róla, de a tejesdobozokon szemmel látható változás történt a botrány óta: míg a korábbi dobozokon négy gyerek képe szerepelt, addig jelenleg már csak egy: Ackermann Dávidé, akinek 2009-es rejtélyes eltűnése máig megoldatlan ügy.

Mivel továbbra sincs együttműködési megállapodás az ismert tévés cége és a rendőrség között, így a jelek szerint a mozgalom a botrány óta „biztonsági játékot” játszik.

Mivel Kárász Róbert és cége, illetve a rendőrség sem fejtette ki bővebben a hibák okát, egy valószínű magyarázat lehet. A rendőrség láthatóan rendszeresen frissíti adatbázisát, arról azonban Kárászék nem tettek említést, mikor, hányszor vették le az adatokat a rendőrség itt látható, nyilvános adatbázisából. És azt sem jelezték, hogy az adatbázisból lehívás és a felhasználás között mennyi idő telt el. Így az valószínűsíthető, hogy Kárászék jóhiszeműen, de „lazán” jártak el és nem friss adatokkal dolgoztak.

A Magyar Narancs a júniusi cikkéhez egyébként nemcsak leellenőrizte a szóban forgó fiatalok Facebook-profiljait, hanem meg is kereste többjüket és volt olyan, aki kamera elé is állt. Az írás kapcsán Kárász és a cikk szerzője, Nagy Gergely Miklós le is ültek a műsorvezetőnek hazai pályának számító ATV-ben beszélgetni. Kárász szerint az írás kárt okozott egy jó ügynek, de elnézést kért azoktól, akik valótlanul kerültek a dobozokra.

A tejesdobozos képek 2010 óta tartó közlésével Kárász Róbert közlése szerint 30 elveszett gyerek került már meg.