Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

A kormánymédia mellett a Népszava és az ATV is jól járt a sorosozó-kampánnyal

A kormánymédia mellett a Népszava és az ATV is jól járt a sorosozó-kampánnyal

A kormány “Állítsuk meg Brüsszelt” és a “Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén” üzenetű kormányzati reklámkampányokra az áprilistól a júliusi vizes vb-ig összesen 7,2 milliárd forintot költöttek – derül ki az Átlátszó cikkéből.

A portál júniusban írt arról, hogy a kormány csak áprilisban nettó 4,2 milliárd forintot költött az “Állítsuk meg Brüsszelt!” üzenetű reklámkampányra. Azóta két újabb közérdekű adatigénylést nyújtottak be, amelyekből kiderült, hogy a több, mint milliárdos összeget május végén megtoldották 800 millióval, júniusban és júliusban pedig összesen 2,16 milliárdot költöttek az eredménykommunikációnak hívott sorosozós plakátokra és hirdetésekre, vagyis a kampány összköltsége nettó 7,2 milliárd forint volt.

A Mészáros Lőrinc ellenőrzése alatt álló Mediaworksnek – a vidéki lapok kiadójának – 2,161 milliárd, Tombor András médiacégének, az Atmediának csaknem 860 millió jutott az első idei nemzeti konzultáció reklámbüdzséjéből. 801 millió forintot keresett a kültéri reklámokkal, azon belül főként óriásplakátokkal foglalkozó ODEX, amely luxemburgi cégeken keresztül az IKO-birodalom tagja. Az IKO tulajdonosa Rákosi Tamás, és a cégcsoport tíz évig az RTL Klub legfontosabb műsorgyártója volt, de 2015-ben átállt a TV2-höz.

Az Ómolnár Miklós tulajdonában lévő Ripost a nyomtatott és online felületein közzétett reklámokért összesen 524,5 millió forintot kapott, míg Andy Vajna tévéjének és rádiójának összesen 510 millió, Habony Árpád lapjainak 260 millió forint jutott.

A TOP10-be befért a Magyar Idők, és éppen csak kiszorult onnan az Echo Tv. De nem csak a kormánypártiként elkönyvelt cégek jártak jól a nemzeti konzultáció reklámkampányával. A magát kormánykritikusnak valló ATV nettó 121,29 millió forintért, a szintén ellenzékinek tartott Népszava kiadója pedig nettó 100,33 millió forintért reklámozta a nemzeti konzultációt.

Az Átlátszó megjeygzi, hogy a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda vaskos költségtérítésért, ráadásul szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában volt csak hajlandó kiadni az adatokat.