Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

Simicska Lajos a G-nap után leesett Paks II. atomkamionjáról

Simicska Lajos a G-nap után leesett Paks II. atomkamionjáról

A paksi bővítésért felelős MVM Paks II. Zrt. 2014-ben Simicska Lajos érdekeltségével, a Mahir Kiállítás és Rendezvény Kft-vel üzemeltette a bővítést népszerűsítő és az atomerőmű működését bemutató interaktív kamiont – derül ki a Közérdekvédelmi Központ által nyilvánosságra hozott dokumentumokból.

A szerződések szerint az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. (vagyis a működő paksi erőmű) 2013 végén szerződött a Mahirral a kamion üzemeltetéséről, 2014 elején pedig a Paks II. Zrt-vel arról, hogy a költségeket továbbszámlázza neki.

2014-ben a Mahir összesen 36 millió forintot kapott a kamionért.

A helyzet azonban még ennél is bonyolultabb: a kamion tulajdonosa nem a Mahir volt, hanem az Euroshow Szolgáltató Kft,

a Mahir maga is csak bérelte a kamiont az Euroshow-tól,

tudta meg a Zoom.hu az Euroshow ügyvezető igazgatójától, Pető Zsolttól. Szóval az Euroshow kamionját a Mahir kibérelte, kiadta a Paksi Atomerőműnek, ami aztán továbbszámlázott a Paks II-nek.

Aztán beütött a G-nap

A lánc 2015-ben drasztikus egyszerűsödésen esett át. A nyilvánosságra került szerződések szerint abban az évben a Paks II. már közvetlenül az Euroshow-val üzemeltette a kamiont, 85 millió forintért. Az üzleti megfontolásokat természetesen csak a szereplők tudhatják, annyi azonban biztos, hogy

2015. február 6-án Simicska Lajos több médiumnak elárulta, mit gondol Orbán Viktor miniszterelnökről.

Az esemény a történelemkönyvekbe „G-nap” néven vonult be, utalva arra a kevéssé hízelgő jelzőre, amit Simicska Orbánra használt.

Forrás: MVM Paks II. Atomerőmű Fejlesztő Zrt. – Facebook

Az atomkamion nem áll meg

Az atomkamion azóta is használatban van, többek között a nagy nyári fesztiválokra települ ki, az érdeklődők tájékoztatókat olvashatnak, érintőkijelzőket böködhetnek, megtudhatják, hogyan látja el a működő erőmű árammal az országot, és miért van nagy szükség a bővítésre. Arra, hogy milyen érvek vannak a bővítés ellen, már kevesebb hangsúlyt fektetnek. 2017 júniusában az mfor.hu írta meg, hogy

2017 közepétől 2018 végéig a Paks II. közel 300 millió forintot fizet az Euroshow-nak

a kamionért. Ezért a pénzért az Euroshow-nak a felmatricázott jármű mellett biztosítania kell egy legalább 40 négyzetméter alapterületű, zárt, de természetes fényű kiállítóteret, ahol le lehet ültetni 30 embert. A kiállítótérhez konyha is dukál, és mert VIP-vendégek bármikor beeshetnek, a fogadásukra vinni kell egy minimum 20 négyzetméteres, műfüves teraszt is. A kamion gyakran teszi tiszteletét nyári fesztiválokon, egy 50 négyzetméteres élménysátorral együtt.

Rengeteg pénzt eszik

Egy ilyen interaktív kamion egyébként egyáltalán nem olcsó mulatság, árulta el lapunknak Pető Zsolt. A működési költsége a cégvezető elmondása szerint körülbelül ezer euró naponta, és akkor még csak áll egy helyben, ebben nincs benne a személyzet, az üzemanyag, az egyéb járulékos költségek. Az ilyesfajta kamionok ára egymillió euró körül van.

A kamion nem csak Simicska Lajost vesztette el 2014 óta, átesett egy teljes újradizájnoláson is. Íme, egy videó 2014-ből:

https://www.youtube.com/watch?v=mtlpQ-k5S9M

És egy másik 2017-ből:

https://www.youtube.com/watch?v=4OVegop8HUM