Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

A paksi bővítés több száz szerződését hozták nyilvánosságra

A paksi bővítés több száz szerződését hozták nyilvánosságra

A Közérdekvédelmi Központ letölthető formában elérhetővé tette a paksi bővítés (vagyis az MVM Paks II. Zrt.) 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban kötött szolgáltatási és beszerzési szerződéseit, írja honlapján a szervezet. A dokumentumok annak az adatkérésnek az eredményei, amit Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője és a Közérdekvédelmi Központ alapítója indított még 2014-ben.

A szerződések itt elérhetők.

A dokumentumcsomag rengeteg megbízást tartalmaz, a szakértői megbízásoktól kezdve infrastrukturális megrendeléseken és ingatlanbérléseken át egészen a gépjármű-tisztításig. Nettó

összértékük körülbelül 21 milliárd forint,

a határozatlan idejű vagy egyéb olyan szerződéseket leszámítva, amelyek végösszege nem megállapítható.

Egymilliárd kommunikációra

A Közérdekvédelmi Központ szerint szerződéscsomag egyik legfontosabb tanulsága, hogy az MVM Paks II. Zrt. jelentős összeget, közel 1 milliárd forintot szánt a két új atomerőmű-blokk építésének kommunikációjára, illetve társadalmi elfogadottságának vizsgálatára a 2014 és 2016 közötti időszakban.

A pénz döntő része többnyire kormánybarát cégeknek jutott,

a csomag legnagyobb kommunikációs szerződését Simicska Lajos érdekeltsége, az I.M.G. Inter Media Group Kft. kötötte alig egy évvel a G-nap előtt (ez volt az az ominózus nap, amikor Simicska Lajos Fidesz-közeli nagyvállalkozó egy g-betűvel kezdődő szóval nyilvánosan szakított Orbán Viktor miniszterelnökkel). Más médiatermékekhez képest nagyot nyertek a bővítés népszerűsítésén Széles Gábor érdekeltségei is. A Századvég Politikai Iskola Alapítvány közvélemény-kutatási megbízást kapott, és mint a szerződésekből kiderül, már a 2014-2016 közötti időszakban is jelentős összegeket költött az MVM Paks II. Zrt. arra, hogy az atomerőmű-bővítést népszerűsítő interaktív kamion járja az országot és a fesztiválokat.