Pénteken visszavonta a kormány azt a tavalyi döntését, amellyel a Millenáris Velodrom állagmegóvási felújítását határozta el. Vagyis a jelek szerint végleg megpecsételődött a létesítmény sorsa.
Az egykori Népstadion tövében található kerékpárosaréna évtizedek óta leromlott állapotban van. A 2000-es évek közepén úgy tűnt, hogy a területet uraló Puskás Stadion és környékének megújításakor nem számolnak a létesítménnyel. Aztán évekig semmi nem történt a Budapesti Olimpiai Központnak elnevezett területtel, míg 2012-ben a teljes Istvánmező rekonstrukciójáról döntött a kormány.
Ekkor tervpályázat is született a Millenáris Velodromra és a 2014 eleji bejelentés szerint 2017-re késznek kellett volna lennie az új kerékpáros stadionnak, amelyben a tornászok is helyett kaptak volna.

MTI Fotó: Nemzeti Sportközpontok
Furcsa mód azonban az olimpiai pályázat mosta el az amúgy is stagnáló tervet: a helyszínvizsgálatkor kiderült, a játékokra nem lenne alkalmas a tervezett létesítmény. Így került az olimpiai kerékpáros stadion Óbudára, a Gázgyár területére. (Ráadásul ez a beruházás nem marad terv, mert az olimpiai helyszíneket megvalósító Kemény Ferenc-programban helyet kapott, már győztest is hirdettek a tervpályázaton.)
Ezzel párhuzamosan szelídült vissza a tavalyi kormányhatározatban a Millenáris megújulása állagmegóvásra. Úgy tűnik, most erről is le kell mondani.
A Millenáris a kerékpársport központi helyének számít, de a millenniumi ünnepségsorozatra épített aszfaltcsík övezte területen játszották az első nyilvános futballmeccset is 1897. május 2-án. A Millenáris az első Fradi-stadion, és az MTK-pálya felépítéséig (1911, illetve 1912) a magyar válogatott mérkőzéseinek is helyet adott. Jelenlegi állapotát 1928-ban nyerte el, a tervezője Hajós Alfréd és Mattyók Aladár volt. Jelenleg a pálya közepén egy sátorral fedett jégkorongpálya áll.

MTI Fotó: Máthé Zoltán
Kérdéseinkkel megkerestük az illetékes Nemzet Sportközpontokat is, válasz esetén frissítjük a cikket.