Tisztelt Olvasók! A zoom.hu internetes híroldal 2018. december 21-én megszűnt. A domain a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül és az egyes írások nem kommentelhetőek. - STRAT-POL Kft.

A Dózsa György úti halálos baleset okozója az óvadék-kártyát is kijátszhatja

A Dózsa György úti halálos baleset okozója az óvadék-kártyát is kijátszhatja

A rendőrség szombaton őrizetbe vette és kezdeményezte az előzetes letartóztatását annak a 39 éves férfinak, aki a Dózsa György úton gyakorlatilag fékezés nélkül csapódott a Mercédesével egy Citroën Picassonak még május 15-én. Az viszont az ügyészségen múlt, hogy indítványozza-e M. Richárd előzetes letartóztatását.

Bagoly Bettina, a Fővárosi Főügyészség szóvivője a Zoom.hu kérdésére azt mondta, hogy ez a mai napon megtörtént, a bíróság pedig várhatóan hétfőn dönt a kérdésben.

„Mivel a baleset idején a gyanúsított jogosítvány nélkül vezetett és hasonló bűncselekmény miatt folyamatban volt ellene büntetőeljárás, az ügyészség a bűnismétlés veszélye miatt tett indítványt az előzetes letartóztatására.”

A Mercedes sofőrjéről a baleset után nem sokkal derült ki, hogy a kecskeméti maffiaper egyik vádlottja volt. A balesetben egy 23 éves férfi a helyszínen, egy 37 éves pedig a kórházba szállítását követően halt meg, az autó sofőrje pedig súlyosan megsérült. A Zsaru magazin korábban arról írt, hogy a citroënes a Dózsa György úton, a Kassák Lajos utcai kereszteződés piros lámpájánál várakozott, hogy balra forduljon. A zöld jelzésnél indult el, de nem adta meg az elsőbbséget a szemből érkező Mercedesnek, ami emiatt Citroën jobb oldalába csapódott.

A rendőrség tegnap viszont azt közölte, hogy

a beszerzett személyi és tárgyi bizonyítékok, szakértői vélemények alapján M. Richárdot halált okozó közúti baleset okozása vétségével gyanúsítják.

Fotó: Schultz László tű.ftörm. / FKI
Tűzoltók és mentők dolgoznak a Dózsa György úti halálos baleset helyszínén 2017. május 15-én

A férfi egyébként korábban azt nyilatkozta, hogy bevágott elé a kanyarodó Citroën, és nem emlékszik mennyivel hajtott. Az már csak később derült ki, hogy M. Richárdnak a baleset idején nem volt jogosítványa, néhány hete pedig a készenléti rendőrség munkatársai a II. kerületben fogták el, „eltiltás hatálya alatt történt járművezetés” miatt 90 ezer forintos pénzbírságot szabtak ki rá, majd elengedték.

Ha tud, akár fizethet is

Ha azt vesszük, hogy a Zuglóban bekokainozva halálos balesetet okozó 24 éves nő, és a Szentendrei úton részegen a piros lámpába csapódó autó sofőrje is óvadék ellenében ma már az előzetes helyett otthon várja a nyomozás végét, esélyes, hogy M. Richárd is él a lehetőséggel.

A bíróságok hivatalból ugyan soha nem alkalmazhatják, a gyanúsítottak és ügyvédjeik viszont bármikor kérhetik az óvadékot. Igaz, a bíróságok elsőként arról döntenek, hogy egyáltalán fizethet-e a terhelt, és csak ezután határozzák meg az összeget. Arról viszont mindig úgy döntenek, hogy annak tényleg elég visszatartó ereje legyen. Éppen ezért

„a törvény nem is határozza meg az óvadék minimumát és maximumát. A bíróságnak mindig a terhelt személyi körülményeire és vagyoni helyzetére figyelemmel kell megállapítania az összeget.”

Vagyis mérlegelnie kell a gyanúsított

  • a személyi körülmények,
  • a vagyoni helyzet és
  • a szökés, elrejtőzés veszélye mellett,
  • a bűncselekmény jellegét is.