Parkolóházak és turbó körforgalmak a fenntartható közlekedés jegyében

Parkolóházak és turbó körforgalmak a fenntartható közlekedés jegyében

Az Európai Unió a 2014 és 2020 közötti időszakban több milliárd forinttal támogatja a fenntartható városi közlekedést. Az uniós forrásokat azonban inkább az autósok segítésére fordítják az önkormányzatok, írja a kerekparosklub.hu. A portál szerint a városok inkább a parkolóházak és a turbó körforgalmak (ki)építésére költenek, az inkább fenntartható, például kerékpáros közlekedésre alig jut.

 

A kerékpárosklub cikke szerint Érdnek 7 milliárd forint áll a rendelkezésére a pályázati forrásból, hogy segítse a fenntartható közlekedést. A bicikliutak fejlesztése vagy a buszmegállók felújítása helyett viszont inkább egy turbó körforgalom kiépítését szavazták meg a város forgalmas pontján.

 

Érd, Diósdi út. Maps

Győrben 2 milliárd forint áll rendelkezésre, ezt a belvárosi parkolóház építése szinte teljesen felemészti, a kerékpárosoknak úgy segítenek, hogy közúti sávokból leválasztják a bicikliseknek szánt területet.
A portál szerint hasonló a helyzet Székesfehérváron is, a város „parkolóépítési lázban ég”, az uniós források nagy részét egy belvárosi házra fordítják. A honlap azonban megjegyzi, a város hozzáállása a kerékpározáshoz és a közösségi közlekedéshez még a jobbak közé tartozik.

Debrecen, Egyetem tér. Google Maps

Debrecenben inkább a város külső területekre jutnak a fejlesztések, Zalaegerszegen főleg a Kosztolányi utca kétirányúsítására és kapacitásnövelésére költenek, Veszprémben kettős körforgalmat hoznak létre a város közepén.

Ez nem azt jelenti, hogy önkormányzat nem költenek a kerékpáros vagy közösségi közlekedés fejlesztésére (mindenhol áldoznak rá), csak az arányok tolódtak el.

A kerékpárosklub írása szerint vannak pozitív példák, Kaposváron például megemelték a kerékpáros fejlesztésekre szánt, már eddig sem alacsony összeget, Szekszárdon, Ózdon vagy Egerben pedig sorra bukkannak fel a biciklisávok, hogy ösztönözzék a városon belüli kerékpározást.