Újabb milliárdok a kormány kommunikációs kampányára

Folytatódik a menekültellenes és sorosozós óriásplakátkampány: újabb, közel 5,7 milliárd forintos szerződést kötött a Miniszterelnöki Kabinetiroda – derül ki a hétfőn közzétett dokumentumokból. Az eddig jellemzően a „Nemzeti Konzultáció” jegyében lezavart kampányra már eddig is milliárdok mentek el. Ráadásul szinte kizárólag haveri cégeknek.

MTI Fotó: Bruzák Noémi

A tárca új kontraktusairól szóló, a kormány honlapján közzétett listából kiderül, hogy az eddigiek mellé július elején kötötték meg az új megállapodásokat.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda „Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos kommunikációs feladatok ellátására” a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel és Lounge Design Szolgáltató Kft.-vel írt alá két kontraktust.

Az első 1,73 a második 3,94 milliárd forintról szól, vagyis összesen csaknem 5,67 milliárdot költenek el erre a feladatra – ahogy a Magyar Nemzet is jelezte. A lap értesülése szerint Soros és Brüsszel után ősztől az újságírók is célkeresztbe kerülhetnek, megpróbálják aláásni a Fidesz belső viszonyait firtató, a gazdasági hátország üzleteit feltáró újságírók tekintélyét. Az év végi ünnepekre véget érhet a kampány újabb, 5,7 milliárdos etapja, legalábbis a „teljesítés végdátumaként” 2017. december 5-ét jelölték meg.

Mindkét nyertes vállalkozás Balásy Gyulához köthető, akit a piacon Habony Árpádhoz közelinek mondanak, és úgy könyvelik el, mint aki Csetényi Csaba helyébe lépett a kormány nagy kommunikációs szerződéseit tekintve. A mostani két szerződés a nagy piaci átrendeződés újabb vaskos bizonyítéka arra, hogy Balásy cégei végzik a legfontosabb munkákat, amelyeket korábban jellemzően Csetényi Csaba reklámügynökségeire bíztak. Korábban a 444.hu a változások okairól azt írta:

Rogán Antalnak elege lett abból, hogy lassan minden kommunikációs közbeszerzést “Rogán szomszédjának” tulajdonítanak.

Akár hogy is, Balásy Gyula vállalkozásai tarolnak a Miniszterelnöki Kabinetirodánál. Már az év elején hír volt, hogy a New Land Reklám Kft. a mostanival megegyező céllal egy 7,8 milliárd, valamint egy 1,9 milliárd forintos bizniszt is nyélbe ütött. Ezen túl pedig „Komplex stratégiai kommunikációs feladatok ellátására” egy 85 millió forintos szerződést is elcsípett. A sorozatnak ezzel sincs vége, kommunikációs tréningek megtartására, nyilvános szereplések nyomonkövetésére és a konzultáció kiértékelésére még egy 3 milliós megállapodást is összehoztak a Rogán Antal vezette tárcával.

Ez így együtt pedig már csaknem eléri a 15,5 milliárd forintot.

Mint ismert korábban Balásy cége rakta össze a Magyar Nemzeti Bank bankjegycsere programjához kapcsolt kampányt, amelyet végül egy pénzügyi tudatosságot támogató programmal is kiegészítettek. Ezen túl részt vettek – s vállalkozásai ekkor váltak ismertté – a „Ha Magyarországra jössz…” migránsellenes plakátsorozatban is.