Átépítik a kereszteződést, ahol a Dózsa György úti halálos baleset történt

A halálos baleset után felülvizsgálták a kereszteződést és döntöttek. Már a tervek is kész vannak, igaz az átépítés határidejéről még semmit nem tudni.

Fotó: MTI Fotó: Mihádák Zoltán

A szakértők szerint balesetveszélyes az a Dózsa György úti kereszteződés, ahol május 15-én M. Richárd egy Mercedesszel belecsapódott egy balra kanyarodó Citroënbe, ezért átépítik az útszakaszt – derült ki a Duna TV Kékfény című műsorából.

Az igazságügyi műszaki szakvélemény szerint a kecskeméti maffiaper volt vádlottja zöld jelzésen ment át, de legalább 135-140 km/órás sebességgel hajtott, amikor nekicsapódott a citroënesnek, aki egyébként szintén a zöld lámpánál akart befordulni a Kassák Lajos utcába. A balesetben egy 23 éves férfi a helyszínen, egy 37 éves pedig a kórházba szállítást követően halt meg és a Citroën sofőrje is súlyosan megsérült.

A műsor riportere a délutáni csúcs idején forgatott a baleset helyszínén, és miután azt tapasztalta, hogy az autósok percenként sodródnak baleseti helyzetbe a kereszteződésnél, levelet írt a Főpolgármesteri Hivatalnak. Két nap után kapott választ, amiben azt írták, hogy

„a baleset után felülvizsgálták a kereszteződést, és arról döntöttek, hogy átépítik. Megszűnik a telezöld, és a Dózsa György úton mindkét irányból külön balra kanyarodó sávot létesítenek.”

Mellékletben még a terveket is csatolták, de az átépítés határidejét nem közölték.

Ész is kell hozzá, nem csak izom

A műsorban Antal István, kétszeres magyar autocross bajnokkal teszteltek egy ugyanolyan erős Mercedes C 63 AMG-t, amilyennel május 15-én M. Richárd is hajtott. A „6300 köbcenti, v8as, dupla turbós autó gyárilag 510 lóerő, és 3,9 másodperc alatt ér nulláról százra.” A műsorban szereplő merci 600 lóerős és 3 és fél másodperc alatt gyorsul százra.

M. Richárd a baleset után azzal turnézta körbe a sajtót, hogy a luxusautót aznap vette a barátnőjének, sőt, közvetlenül a halálos baleset előtt hozta el a szalonból. Antal szerint egy ilyen autó nem játékszer, ész is kell hozzá, nem csak izom.

„Fejben helyre kell rakni, hogy az utca az nem versenypálya, vannak nyílt napok különböző versenypályákon és oda ki lehet menni, akár ezt az autót is kipróbálni egy instruktor segédletével, és ő segíteni fog, hogy kezelje az ügyfél a saját autóját is.”

M. Richárdot házi őrizetbe helyezte a bíróság. Fotó: Halász Nóra

A rendőrség augusztus 19-én közölte, hogy a beszerzett személyi és tárgyi bizonyítékok, szakértői vélemények alapján M. Richárdot halált okozó közúti baleset okozása vétségével gyanúsítják, ezért őrizetbe vették és kezdeményeztek előzetes letartóztatását. A bíróság azonban a férfi házi őrizetét rendelte el, de nem kérte, hogy a férfi nyomkövetőt viseljen, így a rendőrök csak szúrópróbaszerűen ellenőrzik. A döntés ellen a Fővárosi Főügyészség fellebbezett, de a másodfokú bíróság az elsőfokú bíróság házi őrizetet elrendelő döntését augusztus 29-én helybenhagyta.

A baleset után egyébként a rendőrség a citroënes jogosítványát is bevonta, de a férfit továbbra sem gyanúsítják semmivel.

Kapcsolódó

Tovább a címlapra

Most a címlapon

A vádlottak közül sokan ma is ugyanabban a munkakörben dolgoznak Ajkán, mint a tragédia idején. A védő szerint a MAL feladait átvevő vállalkozás működését veszélyeztetné, ha a vádlottaknak Győrbe kellene utazniuk a megismételt eljárásra.
Orbán Viktor falujában jártak az EU-ellenőrök, hogy megnézzék, mire ment el a 600 milliós uniós támogatás.
Az oktatási államtitkár egy konferencián elárulta: vizsgálják, hogy bevált-e a 16 évre csökkentett tankötelezettség.
Egy összedőlt iskolában legalább 30 gyerek halhatott meg Mexikóvárosban.
Nem kerül négy százalék közelébe a növekedés és lassabban nőnek az árak.